TIPS TIPS ?????????????

Heeft iemand echt geen tips voor de kl....nachten???
Vannacht ieder uur wakker en zelfs tussenin bij ons was niet goed meer.
Huilen huilen huilen. Niets maar dan ook niets was goed.
Uiteindelijk is hij om 3 uur op m'n borst in slaap gevallen en heb ik hem na een uur tussen ons in gelegd. Toen heeft hij heeft hij heel onrustig geslapen tot 7 uur.
Hij is nu al de hele tijd jengelig en niets is goed.
pfffff hoe kom ik de dag door?
Ik vind het nu na bijna 2 weken van zulke nachten we welletjes hoor, ik trek dat niet zulke nachten.

Sorry voor de mama's waarvan de kids nu pas doorslapen, maar dit hebben we nooit gehad dus valt het daarom meer tegen.

Zo even klagen helpt misschien

Pauline

Hai Pauline,

Ik weet hoe je je voelt!!!! Zoals je weet slaapt Isa nog altijd NIET door!! Onze nachten zijn erg wisselend. En goede nacht betekent 1 á 2 x eruit voor Isa, een slechte nacht betekent tig keer eruit voor Isa. Er zijn ook weken dat ik werkelijk op mijn tandvlees loop!

Tips heb ik helaas niet voor je, anders had ik ze zelf ook wel toegepast !
Ik ga er zelf vanuit dat het fases zijn waarin Isa beter en minder goed slaapt. Net zoals ze nu al weer 2 avonden zodra ze 10 minuten in haar bed ligt begint te huilen, krijsen en zich helemaal overstuur schreeuwt. Zaterdagavond heb ik haar bij mij in bed gelegd (ze is hartstikke verkouden, continu haar speen uit de mond dus anders blijf ik heen en weer lopen en blijft Isa krijsen) en toen heeft ze redelijk geslapen, af en toe werd ze wakker, kwam dan door haar volle neus moeilijk in slaap en moest dan heel zielig huilen.
Gisteravond was het ook weer feest. Krijsen in haar eigen bed. Troosten en haar in bed laten liggen hielp niet, er even een paar minuutje uithalen hielp ook niet, haar speentje sloeg ze uit mijn handen toen ik haar die wilde teruggeven. Ze was gewoon boos, zo leek het, dat ze in haar eigen bed moest slapen! Na een half uur heb ik haar er uit gehaald en bij mij in bed gelegd (ik lag er dus om 20.15 u al in!). Binnen 2 tellen was ze vertrokken! Om 2.30 u werd ze wakker, heb ik haar wat water met iets diksap te drinken gegeven (dronk ze in één teug leeg, zo'n dorst had ze) en vv heb ik haar terug gelegd in haar eigen bed. Heel even was ze boos en jengelde ze maar de moeheid overheerste blijkbaar want ze is lekker in slaap gevallen en was om 06.30 nog even wakker maar heeft tot 7.40 geslapen. Was dus voor haar, op het  krijsen na, een goede nacht!

Tja, ik ben er inmiddels aan gewend geloof ik, leuk is anders maar ik weet ook niet wat ik er aan moet doen. Ik ben geen moeder die haar kind lang laat huilen. Vooral omdat het bij Isa al snel overstuur huilen wordt.

Heel veel sterkte iig!

Wij gaan zo even lekker zwemmen!

Grtz. Poppetje71

Het enige wat dus inderdaad bij yoëll werkt, uhm werkte tot afgelopen nacht, was hem bij ons in bed nemen.

Ik ga die diksap eens op m'n nachtkastje zetten, wie weet helpt het.

Had Bert net aan de telefoon en zei; ga je zometeen even lekker naar buiten. Maar het weer is niet echt om naar buiten te gaan hier en heb eerlijk gezegd ook geen puf.

Hoi dames,

Wat een temperament hebben jullie kleintjes. Ik ken dit soort taferelen helemaal niet (en hopelijk blijft dat zo).
Tips die me zo te binnen schieten:
- nachtlampje gebruiken (ze gaan nu immers dromen en verwerken wat ze overdag meemaken)
- minder drukte overdag (zodat ze niet zoveel hoeven te verwerken)
- een uur voor het slapen gaan geen tv meer of drukke spelletjes
- snachts zou ik lauw tot warm  water geven ipv diksap, ivm de tandjes. Een vol en warm buikje helpen vaak wel bij het slapen.
- nieuwe speen
- lavendel op de slaapkamer of een gedragen shirt van jezelf (ivm de geur)

Misschien zit ik er helemaal naast, ik ken jullie kindjes natuurlijk ook niet. Maar wellicht het proberen waard.
Veel succes, want hoewel Julian vanaf het begin al doorslaapt ben ik zelf wel van elk geluidje wakker en kan moeilijk weer in slaap komen. Ik zou dus ook wel wat extra slaap kunnen gebruiken...
Nogmaals succes!

quote: Daisy1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-03-2007 10:08:52'));

Hoi dames,

Wat een temperament hebben jullie kleintjes. Ik ken dit soort taferelen helemaal niet (en hopelijk blijft dat zo).
Tips die me zo te binnen schieten:
- nachtlampje gebruiken (ze gaan nu immers dromen en verwerken wat ze overdag meemaken)
- minder drukte overdag (zodat ze niet zoveel hoeven te verwerken)
- een uur voor het slapen gaan geen tv meer of drukke spelletjes
- snachts zou ik lauw tot warm  water geven ipv diksap, ivm de tandjes. Een vol en warm buikje helpen vaak wel bij het slapen.
- nieuwe speen
- lavendel op de slaapkamer of een gedragen shirt van jezelf (ivm de geur)

Misschien zit ik er helemaal naast, ik ken jullie kindjes natuurlijk ook niet. Maar wellicht het proberen waard.
Veel succes, want hoewel Julian vanaf het begin al doorslaapt ben ik zelf wel van elk geluidje wakker en kan moeilijk weer in slaap komen. Ik zou dus ook wel wat extra slaap kunnen gebruiken...
Nogmaals succes!

Hoi Daisy
Een nachtlampje hebben we al in drie varianten, van fel tot heel zwakjes, geprobeerd. Maar Yoëll doet zijn ogen niet open als hij zo brult.
Qua drukte overdag merk ik ook geen verschil, of ik nu de hele dag thuis ben of de hele dag weg.
Voor het slapen gaan we met hem douchen en bij ons in bed een liedje zingen, dat hebben we al vanaf het begin gedaan, omdat je inderdaad aan hem merkt dat hij moeilijk in slaap komt als hij druk is 's avonds.
Yoëll heeft drie (nieuwe) spenen, maar hij reageerd niet anders op een andere speen, zelfs een ouwe speen hebben we hem al gegeven.
Als ik een shirt van mezelf als hoofddoek in zijn bed leg, wordt hij alleen maar bozer.
Pffff lastig he.
Maar wat een tips heb je zo in ene keer, terwijl je er zelf geen ervaring mee hebt.

Ik ga in ieder geval die diksap proberen 's nachts, want water drinkt hij niet.

Dank je wel

Pauline

hoi pauline

ik heb een dochter van 6,5 maand. na ongeveer 8 weken sliep ze door, en waren onze nachten heerlijk.
maar toen ze 5 maanden was,kreeg ze een middenoorontsteking, en haar tandjes kwamen door. ontzettend zielig natuurlijk,en na de nodige medicatie werd ze gelukkig weer beter. maar de nachten vond ze het ook weer erg leuk om bij papa en mama in bed te liggen, en dan het liefste een uur voor de wekker ging,zodat onze anchten heel erg kort werden.

na 3 a 4 weken gingen we naar het consultatie buro toe,die vonden dat ze niet snel genoeg groeide,en adviseerde ons om pap te geven als laatste flesje,hoewel ik eerst zoiets had van,nou ik vind dat ze er prima uitziet,zijn we toch pap gaan kopen.maar dan een lekker pyamapapje,vooral het smaakje biscuit is ze dol op. dit geven wij als laatste flesje,en sindsdien haalt ze de hele nacht.en in het weekend word ze pas rond 9 a 10 uur wakker zalig!

een heel lang verhaal maar misschien dat je dit ook eens zou kunnen proberen,hopelijk slaapt jou kleintje dan ook door!
succes!

groetjes jane

He Pauline

Wat een herkenning!
Evi sliep na 3 maanden door, heerlijk. Verder een vrolijk, actief en lief meisje.
Maar nu sinds 3 weken!! aan het spoken 's nachts.. niet normaal. En snel boos, huilen enzovoort.... Niet willen eten....
Nou dan voel je je niet meer jezelf na een paar van die nachten... Laat staan weken. (kan af en toe zelf wel huilen...)
Als ik haar laat liggen huilen in bed midden in de nacht dan stopt het absoluut niet. Ook niet nadat ik tot 2000 geteld heb.
Speeldoosje aan... nee hoor.
Rondjes met haar lopen... nee hoor.
Spelen ja... maar daarna niet willen slapen uiteraard...

De volgende truc werkt nu wel...(maar is meer voor mezelf ivm nog een beetje nachtrust), ik til eruit bedje, even 5 minuutjes bij ons bed, gaat ze op haar duimpje sabbelen en weer terug naar haar eigen bedje.

Komt ze met een beetje een paar uur later nog een keer maar soms houdt ze het bij 1 keer.

Ik denk dat het gewoon hele dikke pech is voor ons, mega-sprong in combinatie met tandjes... Ze is morgen 29 weken en in het boek stond dat het daar ergens ging ophouden...

Ik hoop het! Want dit is wel een beetje slopend

Succes
Daan

(oh en ze heeft ineens ook honger midden in de nacht ... terwijl ze gemiddeld nog op 5 flesjes zitten... dus... die zet de boel op zijn kop)

Yoëll heeft 's nachts geen honger, want als hij  7 uur wakker wordt speelt hij rustig nog een half uur in ons bed en in de box. Als ik dan met zijn fles aan komt zie je hem kijken van; oh ja etens tijd. En hij laat dan 40cc staan van de 230.

Het is erg vreemd en weet niet meer wat je er nog aan kan doen en op dit moment vraag ik me af of ik het wel goed doe hihi.
Vanmiddag kan ik even bellen met de huisarts wie weet heeft hij een briljant plan, maar dat geloof ik nooit.

Pauline

Terug
Bovenaan