Tips traktatie kleuterschool!

Hallo,

In april ben ik bevallen van een mooie dochter. Nu hebben we al een dochter van 4 jaar die zeer trots is op d'r kleine zusje. We willen haar graag laten trakteren in de kleuterklas, maar we vinden het zo moeilijk..... waarop moet je trakteren??

Het zijn maar kleine kinderen, dus een kleinigheidje is genoeg! Vandaag bij de bakker geweest, maar zij beginnen meteen te praten over € 1,00 per kindje. Dat betekent ongeveer € 30  Ã  € 35,- voor  de traktatie. Vond ik toch een beetje te gek worden.

Hebben jullie misschien leuke ideeen dat ik het zelf kan maken??

Groetjes  Sandra
(mama van Isabelle 4jr en Madeleine 3 weekjes)

Hallo,

Ik ben hier zelf aan de slag gegaan voor de tractatie toen de kleine geboren was. Nou moet zeggen...het lag al te wachten in de vriezer. Heb het de avond voor het tracteren eruit gehaald.
Ik had voor elk kind een cake-je gebakken, boter opgesmeerd en door de muisjes heen gehaald. Werd erg goed ontvangen. Zowel door de juffen als de kinderen! En mijn jongens vonden het een erg leuke tractatie. Ze mochten 's morgens zelf de cake-jes door de muisjes halen (ik smeerde de boter erop).

Hopelijk heb je hier wat aan!

groetjes van een mama van 3

Ik heb al eens cakejes gebakken, maar dan niet in die papieren cupjes, maar in ijscobakjes (die vierkante koek-bakjes). Dit gaat prima. Daarna glazuur erover en bestrooien met muisjes. Parapluutje erin en klaar zijn je "geboorte-ijsjes".
Heel makkelijk en staat hartstikke leuk!
Kinderen kunnen het ook helemaal opeten, op het parapluutje na dan he .
Was bij onze oudste een mega-succes op het kdv.
Succes!
groetjes van Ruth

Hoi,

Haal gewoon bij de Lidl lange vingers (deze zijn namelijk groter).
Haal drie repen witte chocolade en een doosje muisjes.

De chocolade laat je in een glazen bakje in een pannetje met heet water smelten.
Dip de lange vinger in de chocolade en daarna in de muisjes, dit geeft een erg leuk resultaat. Dit heb ik ook voor mijn zoontje gedaan, zodat hij op de creche kon trakteren.
Voor de leidsters had ik soesjes genomen (viel erg goed in de smaak)!!

Ondanks dat ik extra had gemaakt was alles schoon op.

Veel succes!

Oja, de chocolade mag niet te warm, dan gaat hij schiften.

Gr. Mij

Ik had voor mijn dochter op het kdv soesjes besmeerd met een poedersuiker/water mengsel en door de muisjes gehaald. Als ik het nog eens zou doen zou ik investeren in beter glazuur of voor boter/chocolade gaan. Verder was het wel een succes en voor 1,60 voor 16 diepvries-soesjes goed te doen ;)

Bij onze bakker (en volgens mij bij de meeste)  hebben ze trouwens ook chocolaatjes met muisjes erop, flikken en vormpjes (flesjes en schoentjes ofzo). Ik vond het voor peutertjes nog net wat te veel knoeiwerk, maar voor kleuters is het misschien ook wel lekker, of de juffen en meesters?

Terug
Bovenaan