Tips van de kraamhulp

Ik heb twee kraam hulpen gehad en daar wat tips van gekregen
Wie weet handig om met jullie te delen

Heeft je kleine last van harde ontlasting kook dan gedroogde pruimen gebruik ong 10cc in de flesvoeding rest gewoon water aan het begin en einde van een dag

Drinkt je kleine te snel houdt haar / hem dan rechterop

Veiligheidspelden gaan sneller door stof als je ze even in zeep prikt

Warm kleertjes op omern kruik aardje er een luier onder zodat de knoopjes van de domper niet heet kunnen worden

Zorg dat het dekje van de wagen er pas met 5 graden of kouder op komt
Ziet ef leuk uit maar is te warm

Hebben jullie nog handige leuke tips???

1. Luister niet teveel naar het CB, zij volgen ook alleen maar richtlijnen, ga af op je gevoel
2. Als de wasmachine maar draait en je boodschappen is huis zijn, de rest is niet belangrijk.
3. Doe altijd sokken of sloffen aan in huis, blote voeten zorgen vaker voor verkoudheid en blaasontsteking
4. Droog je borsten na de bv, aan de lucht ipv ze gelijk droog-schoon te maken
5. Laat je kindje tussendoor boeren om hem wat lucht te geven

Haha..bekende tips..ik was zelf ook kraamverzorgster...
Wist je dat als je een veiligheidsspeld door je haar haalt..niet in je hoofd prikken natuurlijk ..dat het dan ook heel makkelijk door de stof hen glijd...

Nog een tip: Voor de mama's met bv..Je tepel na de voeding in smeren met een druppel melk en dan laten drogen...

Bij mij helpt de difrax fles heel erg goed tegen kramp..je hoort het geluid er uit lopen!

@marinde de difrax had ik al, avent ook nog geprobeerd maar dat ging hem echt niet worden, met de dr brown lijkt ze sneller tevreden en drinkt ze rustiger....

Dr brown ken ik geen eens! :eek:
Maar even googlen zo.
Avent was hier ook een ramp, Difrax gaat heel goed :)

Wat de tips van de kraamzorg betreft, als ik met Joshua bezig ben schieten ze me regelmatig te binnen als ze van pas komen maar zo 1 2 3 hier opnoemen lukt me niet haha.

Die van gedroogde pruimen koken kende ik trouwens niet, dus die ga ik ook even onthouden! Thanks!!

Terug
Bovenaan