tips vermaak lange autoreis

hoi,

Wij willen van de zomer op vakantie naar italie, met de auto.
Onze zoon van ruim 21 maanden vond de auto nooit een probleem.
Tot nu toe dan, hij begint met een half uur al te zeuren/jammeren.
We willen 's nachts rijden.

Hebben jullie tips/bezigheden etc. voor een lange autoreis.

groeten Leonie

Dat is makkelijk. Schaf, geheel pedagogisch onverantwoord, een draagbare DVD speler aan. Werkt perfect voor ons zoontje. Liedjes DVD's vind ik persoonlijk het   prettigst omdat hij nog te klein is voor een koptelefoon, en geloof me de teletubbies komen je na vijf minuten al de neus uit.

Ik heb een leuke DVD met liedsje van sesamstraat en van kabouter plop.

En verder gewoon af en toe laten huilen, waarschijnlijk houdt hij er vanzelf een keer mee op!

Nou snachts rijden hoeft niet te betekenen dat ze slapen. Wij hebben vorig jaar snachts gereden en de kids waren klaar wakker. Wij doen als vermaak ook de dvdspeler. Wat boekjes. Kleine kadootjes. En speelgoed dat makkelijk op schoot kan, een pop of vormenstoof ofzo

ik begin nou toch te twijfelen.
 Ik dacht prima zonder dvd te kunnen. Vroeger was er toch ook geen tv in de auto?
Ik dacht dat Kian zich wel ging vermaken met aafs (vrachtwagens), aufs (auto's), dis (bus), oog (vliegtuig ....?), henhen (caravan)  enzo. Misschien maar alvast wat franse automerken aanleren!
:Liefs NElleke

Wij zijn ook gestopt met 's nachts rijden hoor hahahaha: geen oog hebben ze dicht gedaan vorig jaar (nou ja een uurtje dan,  op de héle reis naar zuid frankrijk).

Wat bij ons in het pre-dvd-tijdperk een succes was: zo'n magic tekenbordje met pennetje dat je weer uit kunt wissen, en dan het reisformaat. Boekjes in alle vormen en maten hielden 'm een tijdje bezig, liedjes zingen en heeeeel veel biscuitjes en soepstengels. Tegen de tijd dat ze daar geen zin meer in hebben ben je zo ongeveer net de grens over bij Belgie ......

Wij zijn nu aan het twijfelen of we voor Sophie ook een dvd-speler aanschaffen. Het is nl wel mégarelaxed als je kindje tv zit te kijken. Bij onze oudste werkt dat super, maar hij heeft dan ook meer zitvlees en kan zich beter concentreren dan onze kleine spring-in het-veld. Dus of het veel zin heeft bij haar, dat vraag ik me af hahaha.

Het is gewoon een hele lange rit, dus regelmatig stoppen is een pre. En houd gewoon het einddoel voor ogen: een relaxte vakantie in de zon.

Succes ermee,
Susan

Wat ook leuk is.... luistercd's... Wij hebben er twee, van Nijntje van van Dikkie Dik. Gekocht bij de Hema. Vooral die van Nijntje is erg leuk.

Groetjes, Noor

Hoi,

Wij zijn laatst op vakantie geweest. En dat betekende de hele dag in de auto zitten, 12 uur heen en terug. En ik moet zeggen het ging mega goed. Hij heeft geen x gehuild/ gejammert. Vond alles prima.

Voor hem had ik een grote boodschappentas neergezet met zijn speelgoed. Van allemaal nieuwe kleine dingetjes erbij. En naast hem stond een kistje met allemaal boeken.

In de tas hadden we zijn laptopje en ik had nog voor een 10tje een nieuw laptopje erbij gekocht. Een magisch tekenbord van de Zeeman (1 euro). Wat auto'tjes. Zijn emmertje en schepje. Nog wat nieuwe boeken. Klein houten puzzeltje.

Om uur of half 13 zijn we gestopt om te eten en kon hij bij een speeltuin spelen ook met zijn bal. Lekker laten uitrazen en toen is hij om 13 uur gaan slapen in de auto.

Verder is het zo dat ik pakjes drinken bij me had en koekjes, rozijntjes. En omdat het vakantie was had ik ook bananensnoepjes mee. Hij krijgt normaal nooit snoep, dus dat was een hele tractatie.
En 's middags ben ik een uurtje naast hem gaan zitten, vond hij ook erg gezellig.
Onderweg viel er ook heel veel te zien.

Succes en veel plezier! Groetjes junimama.

Terug
Bovenaan