Tips vliegen met baby en peuter

Hoi,

Ik vlieg binnenkort met een baby van dan 5 maanden en een peuter van 2,5. Ik ben op zoek naar tips en ervaringen.
Krijgen ze veel last van hun oortjes en zo ja, wat kun je doen om dat te voorkomen/verlichten?
Wat neem je mee en hoe neem je je baby mee het vliegtuig in?
Ben een beetje bang dat het 2 uur krijsen wordt, terwijl mijn kinderen geen huilerige types zijn, maar wil niemand in het vliegtuig tot last zijn.
 
Allereerst; je gaat vliegen met twee jonge kinderen en die kunnen dan huilen. So be it. Zodra jij daar van in de stress schiet, voelen de kinderen dat en wordt het meestal erger, dus als het zo is, dan is het zo. Neem desnoods iets lekkers mee wat je hit kunt delen aan de mensen rondom, kweek je een beetje goodwill;)

Voor de baby; ik vond een draagzak ideaal voor op vliegveld, aan bord gaan etc. Eenmaal
aan bord is de baby op schoot en krijg je babygordel. Deryan heeft een soort reisbedje voor het vliegtuig, schijnt heel handig te zijn. Voor verre vluchten zijn er babybedjes beschikbaar op sommige vluchten, maar neem aan dat je binnen europa blijft, dan heb je ‘pech’. Bij opstijgen en dalen kan drinken helpen bij oorpijn, begin alleen niet te snel; als je ver moet taxiën is de fles leeg/baby vol voordat je de lucht in bent. Mijn dochter was 4 maanden op haar eerste vlucht, dronk 3 slokjes uit de borst en viel spontaan in slaap van het geluid van de motoren. Voor die van 2,5 kun je fles drinken geven of bijv een lolly om op te sabbelen (en dus veel slikken). Neem wat los speelgoed mee dat aanspreekt en zittend gebruikt kan worden, een leuk boekje en bijv. een Ipad met filmpjes.

Ook handig: in je handbagage een simpele tas die je onder de stoel kunt doen met daarin spullen die je bij de hand wilt hebben, zoals hydrofiel, doekjes, 1 of 2 luiers.. Als het dan soepel verloopt, hoef je niet op te staan en in je tas te rommelen, mocht het wel mis gaan (spetter poep, spugen, eindeloos huilen), dan maakt het opstaan om schone kleertjes oid te pakken toch niet meer uit.

Nabrander; je kunt eventueel zetpillen meenemen voor de baby. Op terugweg huilde onze dochter wel en met een maand of 4/5 geven ze slecht aan waarom, mocht het door oorpijn zijn, geeft dat verlichting en een keer een pil kan geen kwaad. Bij ons viel ze 15 minuten erna diep in slaapt.
 
Terug
Bovenaan