Tips voedingschema (6 weken)

Dag allemaal!

Wij hebben een klein meisje van nu 6 weken. Was bij de geboorte 2,9 kilo en intussen over de 4,3 kilo. Ze is dol op slapen en ze is heel zelden wakker geworden voor een voeding. Intussen is mijn schema als volgt: 7, 11, 15, 18, 21 en 00. Ze komt af en toe midden in de nacht voor een kleine voeding. Dus overdag met 4 uur tussenpozen en savonds 3 uur. Is dit logisch wat ik doe met savonds meer voedingen? Ik kan nergens een schema vinden waarin er op deze leeftijd geen midden-in-de-nacht voedingen zijn opgenomen.

Vanaf welke leeftijd/gewicht is het normaal om van 6 voedingen naar 5 te gaan (en daarna naar 4?)

Ben benieuwd!
Jolien
 
Onze dochter dronk ook 's avonds met minder lange tussenpozen. Op sommige avonden ging ze 's avonds echt bunkeren.  Bij bv komt melk 's avonds meestal minder makkelijk.
 
Hoi, ik kwam laatst op een ziekenhuispagina advies tegen van kinderartsen (weet even niet meer welk ziekenhuis). Hier stond bij een leeftijd van 2-8 weken minimaal 5 voedingen per dag en maximaal 8 uur tussen twee voedingen. Vanaf 8 weken minimaal 4 voedingen per dag en maximaal 12 uur tussen twee voedingen
 
[quote quote=10582802]Hoi, ik kwam laatst op een ziekenhuispagina advies tegen van kinderartsen (weet even niet meer welk ziekenhuis). Hier stond bij een leeftijd van 2-8 weken minimaal 5 voedingen per dag en maximaal 8 uur tussen twee voedingen. Vanaf 8 weken minimaal 4 voedingen per dag en maximaal 12 uur tussen twee voedingen[/quote]
Dank voor de tip, ja 5 voedingen per dag lijkt mij nu nog wat weinig. Maar dat baseer ik helemaal nergens op want ze komt ook niet voor voedingen ?. 
 
Die van mij is 10 weken en doet het al week of 3 op 5 voedingen. Hij sliep gewoon ineens door. Krijgt hier om 6 a half 7, half 11, half 3, half 7 en dan rond 10 uur. Gaat nu om half 8 naar bed en slaapt dan met de fles van 10 uur tot ongeveer 6 uur a half 7 door. Wordt nu alleen soms wakker door krampjes of omdat hij toch speentje wil om weer even in slaap te vallen. Mijn knuk is wel stukje zwaarder, al ruim 6 kilo en meer dna 60cm (lange papa) krijgt 5 keer 180ml/6 scheppen en die drinkt hij niet altijd helemaal op. 
 
[quote quote=10582880]Die van mij is 10 weken en doet het al week of 3 op 5 voedingen. Hij sliep gewoon ineens door. Krijgt hier om 6 a half 7, half 11, half 3, half 7 en dan rond 10 uur. Gaat nu om half 8 naar bed en slaapt dan met de fles van 10 uur tot ongeveer 6 uur a half 7 door. Wordt nu alleen soms wakker door krampjes of omdat hij toch speentje wil om weer even in slaap te vallen. Mijn knuk is wel stukje zwaarder, al ruim 6 kilo en meer dna 60cm (lange papa) krijgt 5 keer 180ml/6 scheppen en die drinkt hij niet altijd helemaal op.[/quote]
Wat heerlijk! Ja onze kleine slaapt niet tussen 18 en 00 uur en al helemaal niet tussen 21 en 00. Om 00 uur krijgt ze een flesje bv van rond de 130ml. En dat gaat helemaal op, ook heb ik het idee dat ze de 21 voeding veel drinkt. Vanaf vandaag ga ik de bv afbouwen dus ben benieuwd wat ze allemaal binnenkrijgt op welk moment. 
 
Ja dat slapen in de avond is pas sinds paar dagen. Eerst wilde hij helemaal niet. Maar van ene op andere moment ging hij steeds in onze armen slapen. Ja dna kon hij ook wel gelijk op bed. Ik mag niet klagen idd. Al slaapt hij overdag wel stuk slechter. Veel hazenslaapjes en krampjes. Hij maakte eigenlijk zelf zijn ritme.
Heb hele tijd fles halverwege de nacht gegeven die hij eigenlijk helemaal niet nodig bleek te hebben. Als ik speentje gaf sliep hij zo door. Had geen dorst, enkel zuigbehoefte. Heb de andere flessen toen wel iets groter gemaakt
 
 
Terug
Bovenaan