Tips voor 1e vakantie met klentje

Hoi,

Begin oktober willen we een weekje naar de zon. Ons zoontje is dan  9 maanden.
Nu vraag  ik me af of jullie tips en adviezen hebben voor mij. Zijn er dingen waar je vantevoren niet aan had gedacht en ter plekke dacht: o ja! Dat is wel handig of daar moet je aan denken.
All Inclusive lijkt ons het makkelijkst omdat je dan lekker op 1 plek kan blijven. Zeker als je maar 1 weekje gaat.  

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes,

Karin
 
Hoi,

Als je kindje kan kruipen tegen die tijd, zorg dan dat je de kamer babyproof kan maken. Dat je tape mee neemt om stopcontacten af te plakken enzo.
Ook kunnen in het buitenland de balkons wat onveiliger zijn dan in Nederland. De spijlen staan dan bijv. te ver uit elkaar en dan kan je kindje er doorheen vallen.
Verder vond ik het handig om gewoon potjes mee te nemen. Maar in de meeste landen kan je ze ook gewoon kopen.

Groetjes
 
Hoi Karin,

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar vrienden van ons wel. Zij waren erg enthousiast.
Zij namen inderdaad ook zelf potjes mee, omdat je niet weet waar je precies komt te zitten. Of je dichtbij een dorpje met winkeltjes zit of in de middle of nowhere. Zelfs luiers voor een week gingen mee. En melkpoeder.
Zij namen voor op het vliegveld ook een buikdrager mee. Als ze de kinderwagen niet meteen bijdehand hadden was dat erg makkelijk.
Babyfoon kan ook makkelijk zijn als je je kindje wilt laten slapen terwijl jullie eten. Maar ja, met die verhalen tegenwoordig....
ORS tegen uitdroging. Het kan natuurlijk errug warm zijn.
Wasmiddel om een handwasje op te doen.

Veel plezier!

Groetjes,
Marianne
 
Hoi

Wij gaan ook een weekje weg in september en dan is onze kleine ook 9 maanden.
Kijk eens op www.inpaklijst.nl
Echt een top site als je niet weet waar je allemaal op moet letten en  mee moet nemen!
super handig!Succes ermee en alvast een fijne vakantie

xxx
 
zorg dat je luiers en eten hebt voor een paar dagen, dan red je je in ieder geval als er daar niet meteen iets te krijgen hebt.
Altijd meenemen:

thermometer
kinderparacetamol
ORS

ook heel handig:

een klamboe voor over het ledikantje, te koop bij o.a. prenatal
anti-muggen stick en prikweg die geschikt zijn voor babies
de babyfoon
zwemluiers
babykleding voor 2x zo lang als je gaat, daar heb je minder gelegenheid om te wassen

groetjes, Ellen

PS vergeet vooral de favoriete knuffel niet!
 
nog een leuke: heb je je kind al laten bijschrijven in je paspoort? Toen wij de eerste keer naar het buitenland gingen met de kleine kwamen we er een week van te voren achter dat dat nog moest, was even stressen!
 
Terug
Bovenaan