Tips voor achterbank lange autorit

Ook wij gaan naar Frankrijk en flink richting zuiden. We trekken er 2 dagen voor uit om er te komen. Heeft iemand nog leuke tips om mijn zoontje van 1 op de achterbank zoet te houden als hij wakker is?

 
Hoi,

Deze mama rijdt elke week met haar uk van 1 naar opa en oma, die op 2 uur rijden wonen. Mijn tips zijn: Zorg dat je wat te eten (rozijntjes, een koekje, en dan ook van die snoetenpoetsers mee want een bende wordt het toch wel)  en te drinken in de auto hebt. Stop om de 2 uur en laat de kleine even lekker kruipen en ravotten. Zorg dat je wat verschillende speelgoedjes hebt, die je afwisselend geeft. Neem een fopspeen mee, als je uk die nog graag heeft. Zing liedjes, leer er gebaartjes bij te maken. (dat doe ik zelf niet want ik moet op de weg letten, maar je kan ook een cd met een verhaaltje opzetten of met liedjes.) Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes en een fijne vakantie.
Groetjes Linda
 
hai,
wij nemen de dvd speler mee.
natuurlijk ook omdat wij een zoon van 4 hebben, maar onze dochter (bijna 1)
kijkt ook graag filmpjes.
en het is goed dat je 2 dagen geplant hebt.

en verder ja geef speelgoed mee wat geluid maakt, daar vermaken ze zich vaak mee.
fijne reis
 
oh ja, balonnen meenemen, alleen als er iemand naast zit mee laten spelen, maar ook voor de rest van de vakantie altijd leuk. en een touwtje om het ergens aan vast te hangen. Daar vermaakten wij ons wel een uurtje mee met tussenpozen. Dikke pret op de achterbank, samen papa proberen te raken, wat nooit lukt door het touwtje er aan
 
Wij gaan ook altijd ver weg op vakantie (bv. afgelopen zomer naar het noorden van Zweden). We rijden altijd 's nachts sinds we kinderen hebben. Ze slapen dan het grootste gedeelte van de reis. Heerlijk  !
Groetjes van Ruth
 
wij komen net uit zuid frankrijk vandaan. Mijn ouders wonen daar.
We hebben dit in 1 dag gereden. Maar dit ook omdat we de route kunnen dromen.
We hebben een zoon van 1 jaar.
Vorig jaar hebben we snachts gereden. nu wilde we overdag rijden. Onze zoon hebben we elk uur een speeltje gegeven ( bekent speelgoed en nieuw speelgoed of een doosje met snoepjes , rozijntjes verstopt in een doosje, koekjes in een pakje verpakt, papier om te versnipperen wc rolletje boekje om te lezen etc)). En we hadden een luistercd aan of een cd met kinderliedjes ( die kent hij van thuis en was herkenbaar).Om de twee a drie uur zijn we gestopt. Onze zoon lieten we rondjes rennen en daar had ie enorm lol in. We hielden zijn ritme een beetje aan . dus om twaalf uur gingen we eten kreeg hij een schone luier en zijn slaapknuffel en muziekdoosje aan . We reden dan weer verder. We negeerde wel even zijn piepje...ikwil een bedje...maar viel in slaap.Wel hadden we afgesproken dat als het niet ging dan zouden we stoppen. En een lange pauze zouden nemen of een hotel of het tentje zouden opzetten
Onze zoon was erg zoet bezig . heeft een uur lang een eierkoek gesnipperd maar aar zijn dan weer stofzuigers vooruitgevonden en hij lekker zoet bezig.
Een filmpje hadden we als redmiddel mee voor op onze laptop maar niet nodig gehad. Wel heb ik af en toe bij hem gezeten om een boekje voor te lezen.

Snachts is ons vorig jaar ook goed bevallen. Maar sliep onze zoon erg slecht en moesten we ook om de 3 uur stoppen en met meneer eruit. Het is maar net hoe het meneer bevalt.Er zijn onderweg ook parkeerplekken met speeltuintjes ( wip glijbaan.etc)
prettige reis
mamartine



 
Terug
Bovenaan