tips voor afbouwen

Hallo hallo!

Ik zou graag wat tips willen hebben voor het afbouwen van inbakeren. Mijn dochter is nu 3,5 maand. Vanaf dat ze  3 wk is, ben ik met inbakeren begonnen omdat mevrouw zichzelf wakker hield met het zwaaien van met name haar armen.
Ik wil vanaf 4 maanden proberen het afbouwen in gang te zetten, dus heb nog wel ff de tijd. Ze slaapt nu overdag steeds minder, maar de nachten zijn heerlijk lang. Het inbakeren overdag wil ik als eerste proberen.
Hoop dat jullie goede tips hebben, vind het namelijk erg spannend.

Groetjes
Sandra (mama van Daphne)
 
Hoi Sandra,

Ik heb een zoontje en die hebben we vanaf zijn 7e week ingebakerd ook omdat hij lag te zwaaien met zijn armen en benen. We hebben tussendoor ook wel eens geprobeerd om af te bouwen. Bijv. als hij zijn inentingen kreeg, dan mocht hij toch 24 uur niet ingebakerd worden. Dan zag je snel genoeg of het zonder lukte of niet. Je kan op verschillende manieren afbouwen, zie www.inbakeren.nl
Wij hebben hem gelijk helemaal afgedaan en een goed passende slaapzak gekocht en dan het onderste gedeelte terug geslagen onder het matras. Dan kon hij tenminste niet met zijn benen schoppen. Je mag niet verwachten dat het in 1 keer helemaal goed gaat met slapen. Het "inslapen" zal iets langer duren en de totale duur van het slapen wordt   meestal iets korter in het begin. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij anderen is gegaan, maar de eerste 4 nachten konden we heen en weer blijven lopen. Uiteindelijk is het dus gelukt en hij slaat nu heerlijk in zijn pyjama in een slaapzak.

Ik hoop voor je dat het lukt! SUCCES
Groetjes van Ingrid
 
Mijn zoontje heb ik van af dag 3 ingebakerd. Werkte prima! Ik had al ervaring met een niet slapende dochter en bij hem zag ik hetzelfde gebeuren. Na enige na een maand of 3 vertelde ik iemand dat ik bakerde. Die ander had een andere oplossing, namelijk op de buik laten slapen. de kinderen kunnen dan ook niet met de armen zwaaien. Ik heb dit geprobeerd en binnen een week was het bakeren over en sliep hij heerlijk op z'n buikje. Op het moment slaapt hij weer op z'n rug (11 mnd).
Succes
 
Terug
Bovenaan