tips voor avondmaaltijd en nog niet kruipen...?

Hallo allemaal,

vraagje over het "met de pot mee-eten". Ons meisje is 10,5 maand en ik wil langzaam haar met de pot mee laten eten. Meestal gaat dat goed, ze eet altijd alles met smaak op. Alleen vind ik het zelf best moeilijk om gerechtjes te maken die een beetje aansluiten op wat wij eten en bovendien houd ik het moeilijk warm, moeilijker dan de opgewarmde voeding uit een potje.
Ik maak nu wel eens groente met aardap. puree en tartaartje klein gesneden maar ik mis nog de inspiratie om andere dingen te bedenken.

Andere vraag:
hoe zit het met jullie kindjes van deze leeftijd? Olivia WIL wel kruipen maar het lukt haar nog niet. We stimuleren haar zeker 1 keer per dag. We proberen haar nu ook af en toe op haar beentjes te laten staan, dan vindt ze wel leuk. Maar omdat ze niet kruipt en dus ook niet op haar knietjes zit, trekt ze zich ook niet op. Kan ik haar hier mee helpen of maar gewoon afwachten wat ze zelf aangeeft?

Ik hoor graag jullie reacties!
 
Hoi,

Over het kruipen en optrekken Daan die is pas echt gaan kruipen toen kon lopen.
Met 10,5 maand begon hij te tijgeren en hij was 11 maanden dat hij zichzelf op kon trekken, en kroop dus ook nog niet. Kruipen doet hij pas sinds hij een maand of 13 is maand kon toen wel al een week of 2 lopen. Daan stond ook al heel vroeg aan tafel ed met 8 maanden al.

Over het met de pot mee eten Daan eet al sinds 8,5 met ins met de pot mee, wij zijn toen begonnen met de ene dag een potje en de andere dag met ons mee laten eten. Ook aardappels gekookt met zout ed.
Naa een paar weken  at hij al volledig mee. Alleen als wij pizza eten dan eet hij niet met ons mee maar dan krijgt of een overgebleven kliekje   of een potje.
Ik hoop dat je hier wat aan  hebt.

Groetejs Saskia  
 
Hoi,
Over het kruipen zou ik me geen zorgen maken. Quinten is begonnen met tijgeren
toen hij zo'n maand of 10 was. Zichzelf optrekken en rond de tafel lopen is hij gaan
doen toen hij 12 maand was. Het kruipen begon toen pas te komen.
Hij loopt volledig los sinds hij 15 maand is (nu 18 mnd) en kruipen doet hij nog steeds
af en toe. Meer om gek te doen dan om vooruit te komen. Wel grappig gezicht.
Stimuleren kan mijn inziens geen kwaad. Maar het gebeurt pas echt als je dochter
eraan toe is.

Het mee eten met de pot.
Quinten eet sinds hij 10 maand is mee met de pot. Als wij scherp aten of patat of piza kreeg hij altijd een kliekje of een potje.
Inmiddels eet hij gerust piza en patat (af en toe). Vind hij heerlijk.
Je kan trouwens ook heel goed rundvlees bakken en dat in hele kleine stukjes door
het eten prakken. Vond Quinten ook erg lekker. En kip natuurlijk ook.
Succes ermee en groetjes
Melanie mmv Quinten
 
hoi hoi mijn dochter wordt over 2 wk 11 maanden en heeft zins van de week ontdekt dat ze ook vooruit kan tijgerend en de kruiphouding had ze al gevonden maar doet er nog verders niks mee terwijl mijn oudste dochter op die leeftijd al aan de tafel kon staan er lopen en kruipen zo zie je maar de een is sneller dan de andere mijn jongste is denk ik snel met dr spraak dan met dr motoriek   ze eet ook met ons met de pot mee behalve met patat of iets pittigs dan krijg ze nog een potje
 
Terug
Bovenaan