Tips voor: baby 5 maanden weigert fles

Hoi allemaal,

M'n zoontje van ruim 5 mnd weigert steeds meer z'n fles. Het duurde steeds heel lang voordat hij 'm leeg had, maar sinds een week houdt hij z'n lippen al stijf op elkaar als ik met de fles aan kom. Hij lust wel graag z'n groenten en fruit, maar daar kan hij toch nog niet of leven? Ik heb ook al geprobeerd om het te verdikken met rijstebloem, maar dat was ook niet echt een succes. Hij heeft al medicijnen tegen verborgen reflux en dat hielp heel goed, maar ik heb het idee dat het niet uitmaakt of ik het nou wel of niet geef.. Herkent iemand dit? Of misschien tips?

Alvast bedankt!
 
Hey, ik herken het niet helemaal al heeft mijn jochie ook wel periodes gehad dat hij gewoon wat minder goed de fles dronk. Soms kwam dit doordat hij teveel fruit o.i.d had gehad waardoor hij gewoon geen honger had. Misschien helpt het om iets meer tijd tussen de flessen te laten zodat hij ook echt honger krijgt. Desnoods dan maar een fles per dag minder maar dan krijgt hij tenminste wel wat binnen nog.
 
Als dat niet helpt kun je hem natuurlijk moeilijk dwingen. Dat hij Fruit en groente wel eet is een goed teken dat hij iig nieuwsgierig is naar ander voedsel. In dat geval zou ik hem daar gewoon extra van geven en ook dingen als diksap introduceren of koekje door het fruit heen enzo zodat hij toch nog een combinatie van vitaminen, koolhydraten en vocht binnenkrijgt om lekker door te groeien. Misschien is het gewoon een fase. Zou je er niet te druk om maken zolang hij wel doorgroeit, andere dingen wil blijven eten en drinken en goeie luiers heeft. 
 
Heel veel succes! 
 
Anders even bij de huisarts langs gaan om te laten controleren of hij geen oorontsteking heeft,  Had onze zoon ook en daardoor deed het zuigen aan de speen hem pijn aan z'n oren. Vanaf een half jaar geen fles meer aangeraakt. Ik maakte z'n fles klaar met wat bambix erin en lepelde het naar binnen en dat ging redelijk goed
 
Dank jullie wel. Contact gehad met CB en ze zei dat hij minimaal 500ml vocht binnen moet krijgen en dat dat ook thee of water mag zijn. Nu minder volle flessen en meer groenten en fruit. Dat gaat nu best goed. Hij is inderdaad ook erg nieuwsgierig naar alles! 
 
Terug
Bovenaan