Tips voor bijtende peuter

Hai meiden,

Ik ben opzoek naar de gouden tip voor mijn zoontje van 2 jaar bij vind het de laatste tijd erg leuk om zijn zus te bijten en echt flink wij proberen hem te corrigeren door hem op de gang tezetten en vanmorgen heb ik hem terug gebeten maar dat deed hem niet veel. Nu zecht iedereen dat het de leeftijd is dat zal wel wezen maar ik vind het verschrikkelijk zeker voor mijn dochter die heeft nu 3 bijwondjes op de lijfje. Wie heeft er een tip voor mij.

Groetjes
 
Dat straffen doe je goed zo elke keer weer zodra hij bijt weer op de gang zetten 2 minuten omdat hij twee is krijgt hij 2 minuten straf al is het 10 keer per dag je zet hem steeds weer op de gang op dezelfde plek geen speelgoed of knuffel niks.
Maar je hunt ook over een tijdje als het allemaal niet lukt met stikkers werken heeft hij X aantal stikkers(jouw keuze hoeveel stikkers) voor het niet bijten bijv: als hij een halve dag niet heeft gebeten krijgt hij een stikkertje heeft hij de kaart vol of hij heeft de hoeveelheid stikkers bij elkaar dan mag hij een kleinigheidje uitzoeken. Voor goedgedrag door niet te bijten. Ik vindt het wel een leuk spelletje ook om zindelijk worden als het niet lukt. het is leuk ook voor het andere kind het is fijn om niet meer gebeten te worden. Terugbijten heeft geen effect althans niet bij mijn 3 jarige zoon, hij is in de meeste gevallen af van het bijten alleen doet hij het nog als hij boos is echt boos he. Maar dan probeer ik mijn lichaam niet in zijn buurt te houden als hij errug boos is.
Mijn kind is alweer in de fase van alles is stom hij kan al redelijk praten en dan zegt hij stomme mama, en dan zeg ik dat dat niet lief is.Of laatst nog hij heeft straf gehad en komt de kamer binnen en zegt MAMA NAAR JE KAMER.Gelukkig is dat bijten van hem niet meer op de voorgrond. Zal ook bij jou kind naar de achtergrond gaan omdat hij dan meer gaat praten en aan kan geven wat hij bedoelt net als de mijne zo van stomme mama of iets ander wat stom is. En ook leuke dingen hoor. De mijne zei laatst tegen mij mama ik hou van je, en dan smelt ik zo lief.
 
hallo,

als hij bijt dan zeggen dat dat niet mag, laten zien wat hij gedaan heeft.

en direct op de gang, twee minuten.

daarna een kusje geven op de bijt plek.(als hij kan sorry zeggen)

en weer verder gaan..

het houdt wel op als je telkens maar het zelfde reageert.

succes
 
Terug
Bovenaan