Tips voor binnen ?

Hallo allemaal,Geregeld zie ik de vraag voorbij komen met wat te doen met je kleine.Ik dacht, laat ik een topic openen met wat tips en dan kan iedereen natuurlijk ook zelf nog aanvullen, want hoe meer, hoe beter!<br />Leuke binnenspeel tips voor de koude, druilerige dagen. Voor als je in quarantaine zit, of gewoon geen zin hebt om naar buiten te gaan.<br />– scheerschuim: spuit wat scheerschuim op de tafel en laat je kleine lekker ontdekken. Goed voor de sensomotorische ontwikkeling en het zelf komen tot spel en activiteit. Stimuleert de fantasie en creativiteit. Leuk detail: doe er wat kleurstof door voor een special effect.<br /><br />– voelbak: vul een bak met bijvoorbeeld rijst of pasta en doe er n paar duplo poppetjes, autootjes, bakjes, lepels oid in en laat maar gebeuren! Je kunt natuurlijk van alles in de bak doen, jouw feestje!<br /><br />– speelgoed wassen: zet een stoel voor het aanrecht, doe lauw water in de gootsteen met redelijk wat afwasmiddel, dat het lekker schuimt. Pak wat speeltjes, zoals autootjes en/of duplopoppetjes en laat je kindje lekker spelen en kliederen. Is het speelgoed ook meteen weer ontdaan van bacteriën ?<br /><br />– vingerverven: pak een groot zwart vel papier. Doe op een bordje verschillende kleuren vingerverf. En laat je kindje een mooi kunstwerk maken! Hier heb ik het kunstwerk de vuurwerkshow genoemd haha. Eerst was t netjes met het vingertje en later ging de hele hand in de verf, wat voor een mooi effect zorgde ?<br /><br />– vuurwerk maken: knip een ballon doormidden en plak het op een wc-rolletje. Knoop het tuutje dicht. Doe wat pomponnetjes in het rolletje en schieten maar! (Is hier echt een succes)<br /><br />– een bordspel: wij hebben het knappe koppen spel. Dat is vanaf 2 jaar. Superleuk om met je gezinnetje samen te doen en duurt ongeveer 20 minuutjes.<br /><br />– raam decoratie: plak met plakband plakfolie tegen het raam met de plakkant naar je toe. In deze tijd leuk in de vorm van een kerstboom of sneeuwpop. Knip stukjes vliegerpapier, of nog beter, laat je kindje stukjes scheuren. Vervolgens plakt hij ze op de plakfolie.<br /><br />- leg kussens op de grond en laat je kleine eroverheen lopen of springen van het ene naar het andere kussen. Wij hebben veel kussens in verschillende soorten en maten, dat maakt het extra uitdagend.<br /><br /><br />Iemand nog ideeën? Vul maar aan!!Ik zal als mij nog iets te binnen schiet, het ook hier onder zetten!<br />Succes en veel plezier allemaal in deze toch wel lastige tijden!<br /><br />
 
Variatie op hutten bouwen: wij maken een fietsparcour. Die van ons is 17 maanden en rijdt op zijn loopfiets onder een deken door die op stoelen hangt, achter een grote plant die normaal tegen de muur staat, tussen manden en de wobbel die samen een bocht vormen, en onder de eettafel door. Levert hier groot plezier op. 
 
Een bak met water en daar balletjes, flessendopjes in. Dan met een lepel het er weer uit laten halen en in een andere bak laten gooien.

Bowlen met lege flessen en een bal.

Tent bouwen en ze daar in laten picknicken. Wanneer het aan het einde van de dag donker wordt, klein lampje erin bijv waxinelichtjes op batterij.
 
Blaas een aantal ballonnen op. Pak de stofzuiger en zet deze aan. Houd de ballonnen boven de stofzuiger en ze vliegen de lucht in. Laat je kindje de ballonnen pakken en boven de stofzuiger houden, zodat ze gaan vliegen. Mijn zoontje vindt het geweldig!
 
Bevrijd de dieren/vormen. 
Plak wat houten dieren vormen blokken o.i.d. op een stuk karton. Verschillende soorten tape/plakband zoals schilderstape, gewone plakband, raamtape en dergelijke zorgen voor verschillende moeilijkheidsgraden. 
En lospeuteren maar.. leuk voor de uitdaging, en goed voor de motoriek. Zelfs wat 'oudere' peuters vinden dit nog leuk
 
Terug
Bovenaan