hoi Britt,
echt super zeg Ik ben zelf al wat jaren uit het leer-traject en het lijkt me heel wat om weer de boeken in te duiken. En dan binnenkort stagelopen dat iks natuurlijk reuze spannend.
Hier wat van mijn ervaringen op een rijtje. Heb 2 kindjes en 2 verschillende kraamverzorgsters gehad, Dat kan je heel letterlijk nemen, want het was echt een wereld van verschil. De eerste was écht een RAMP!!!!! Het was bij de oudste dus nog geen andere kindjes om voor te zorgen, mijn man had verlof en die deed de nodige boodschappen, dus daar had ze totaal geen omkijken naar. De`1e dag vroegen we wat we van haar konden verwachten, bijv koken etc. Nou toen kregen we toch een sneer. "nou, dat doe ik echt niet, dat kunnen jullie wel vergeten!" dat waren letterlijk haar woorden. Nu ik er aan denk wordt ik er weer boos om.
Huishoudelijk was het geen held, ik moest na 2 dagen vragen (wilde haar de tijd geven) of ze de bebloede badmat wilde wassen, moest vragen om drinken en fruit.
Het lijken misschien hele kleine dingen, maar wel precies die dingen waar je als kraamvrouw behoefte aan heb. Ook kregen we heel weinig privacy, waren we even met zn 3en kwam ze er vaak bij zitten Zelf de 1e keer dat opa en oma er waren, toen hebben we vriendelijk doch dringend verzocht of ze aub koffie wilde zetten en ons even alleen wilde laten.........
Ik was dan ook best angstig wat er na mijn 2e bevalling zou gebeuren. Nou beter hadden we het niet kunnen treffen GEWELDIG!!!!!
Mike was 2,5 toen Brian werd geboren en had natuurlijk nog de nodige aandacht nodig, nou dat was echt dikke mik tussen die 2. Ze zorgde echt super voor ons zowel lichamelijk als geestelijk,ook niet geheel onbelangrijk. Ze had `altijd` een luisterend oor. Met liefde heeft ze alle dagen gekookt of al ze eerder wegging het eten klaar gezet (ik snap dat dit per kraamburo verschillend kan zijn) De laatste kraamvrouw heeft heel veel goed gemaakt en daar kijk ik dan ook met heel veel plezier naar terug
Succes met je stagen en opleiding
Groetjes
Achnita