Tips voor de kraamverzorgster?

Hey moeders!!

Ik ben net begonnen met een opleiding voor kraamverzorgster.
Nu heb ikzelf een zoontje van 1,5 jaar en heb dus zelf ook een kraamverzorgster gehad, maar ik zou graag willen weten van andere moeders, wat voor een positieve of juist negatieve herinnering jullie hebben aan jullie kraamtijd/kraamverzorgster.
Ik hoop over een paar weken stage te gaan lopen en wil het de moeder(en partner) zo leuk mogelijk maken.

Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt!!
Britt

Ik ben dus met Kerst bevallen en ik heb daarom 2 verschillende kraamverzorgsters gehad, want de eerste had teveel uren en daarom kreeg ik nog voor 1 weekend een andere en dat was achteraf gezien heel goed geweest. De eerste was erg aardig, hoor, daar zeg ik niks van, maar ze voerde heel weinig uit. Ik ben niet iemand die stil blijft zitten, dus ik deed al heel snel alles zelf, ook huishoudelijke dingen, maar zij werkte bijvoorbeeld tot 12.30 uur en dan liet ze letterlijk alles uit haar handen vallen en ging ze weg. Mij achterlatend met een tafel vol gebruikt serviesgoed zoals lege kopjes koffie enz, of de opgevouwen was lag nog in de kamer i.p.v. boven. Maar ik wist niet beter, totdat ik nummer 2 kreeg. Ik kreeg er zowat flink van langs dat ik al zoveel deed, want daar was de kraamtijd niet voor bedoeld. Ik moest me flink in de watten laten leggen en wat nog belangrijker was, was rust nemen als Steyn 's Middags sliep. Dus zij stuurde mij naar bed, bracht me bakken vol vers fruit, kopje thee, beschuit enz. En als ze wegging, was letterlijk alles opgeruimd. Ook al was haar diensttijd voorbij. Zij bleef om alles af te ronden. Ik kon zelfs een eindje wandelen op haar laatste werkdag. Ik wist niet wat ik mee maakte. Wat een verschil van kraamzorg. Dus ik zou adviseren om je net zo op te stellen als mijn 2e kraamhulp. Leg de moeder zoveel mogelijk in de watten, neem de zorg van de kleine op je en zorg vooral dat de moeder niet veel hoeft te doen en haar rust neemt.

Suc6.

Terug
Bovenaan