Tips voor de kraamverzorgster?

A

Anoniem

Guest
Hey moeders!!

Ik ben net begonnen met een opleiding voor kraamverzorgster.
Nu heb ikzelf een zoontje van 1,5 jaar en heb dus zelf ook een kraamverzorgster gehad, maar ik zou graag willen weten van andere moeders, wat voor een positieve of juist negatieve herinnering jullie hebben aan jullie kraamtijd/kraamverzorgster.
Ik hoop over een paar weken stage te gaan lopen en wil het de moeder(en partner) zo leuk mogelijk maken.

Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt!!
Britt

Hoi hoi,

Tja het is alweer een jaar geleden. Maar wat ik me nog kan herinneren, is dat ze ook voor de papa zorgde. In die zin, ze maakte 2 fruithapjes en de 2 dagen dat mijn man was werken heeft ze een ovenschotel klaar gezet, zodat hij alleen maar de oven aan hoefde te zetten. Ook zorgde ze ervoor dat papa een snel cursus baby verzorgen kreeg (het was onze eerste).  Nou had ik ook wel geluk. Had veel uren en een stagiare erbij, waardoor zij meer tijd had. Ze nam ook echt de tijd voor me, dus ook gezellig samen een bakkie koffie drinken en even de nacht doornemen. Nou klikte het ook gewoon erg goed en vond ik dat prettig, kan me voorstellen dat niet iedereen daar behoefte aan heeft.
Ze zorgde trouwens ook voor een goede opbouw, dus de eerste paar dagen boven blijvn, dan beneden eten en even een rondje wandelen enz.

Succes met je opleiding

groeten, Kabo

Veel kraamverzorgsters tutten zelf het liefste met het baby-tje, dan kan wel als mams even slaapt natuurlijk..Maar mijn kraamverzorgster zei heel stellig: het is de bedoeling dat júllie leren met je kindje om te gaan, ik ga over een paar dagen weg en dan moeten jullie er vertrouwd mee zijn! Ik denk dat dat wel de kern van alles is!

Veel succes!

Groetjes Saskia

Ik had een vrij jonge kraamverzorgster(midden 20), maar toch 6 jaar ervaring. Die combinatie was voor mij prettig. Ze was lekker aktief, maar ook heel zorgzaam. En ze kon ontzettend goed schoonmaken. Ik vond het prettig dat ze goed voor me zorgde, maar me niet betuttelde. Als ik iets wilde en ze was het er niet mee eens, dan bracht ze het zo dat ik uiteindelijk koos voor wat zij adviseerde. Bijvoorbeeld: ik  wilde ipv kraamverband Libresse voor de nacht gebruken. Zij zei toen: Op zich kan dat wel, maar houd er rekening mee dat dat minder luchtig is en dus sneller gaat broeien. Je moet het dus echt regelmatig verschonen en je hechtingen goed in de gaten houden, anders gaan ze misschien ontsteken. Nou toen koos ik dus toch voor het kraamverband. Ze liet dus echt aan mij de keus en dat vond ik erg prettig.

Succes met je opleiding!!

Yvette

hallo,
wij hebben een super kraamhulp gehad!
een vrouw van begin 50
ze had overal geduld voor, legde alles heel duidelijk uit
elke dag
vers fruit, voldoende drinken
heel vriendelijk ook tegen het bezoek en kinderen
ik heb helemaal niet het idee gehad dat ze de zorg en het tuttelen van ons kindje over wou nemen
alles ging in overleg
ik vond het in begin  dan ook best raar en niet leuk dat ze na de kraamweek bij ons weg ging
maar ja je moet het zelf doen he en dat komt dan ook zeker wel goed
kraamhulpen zijn heel verschillend want ik hoor ook wel van anderen dat ze er bij zitten die liever lui dan moe zijn
wij zijn in ieder geval super tevreden met onze hulp geweest
verder wens ik je heel veel succes met je opleiding

groeten

Terug
Bovenaan