Tips voor de vroege ochtend???

De titel zegt het al een beetje. Fenna is bijna 7 maanden oud en werd 's morgens vaak rond 6.30/7.00 uur wakker. Tegenwoordig is het 5.30/6.00 uur. We laten haar dan altijd even liggen, maar een kwartiertje en dan houdt het ook wel weer op. Dan is het behoorlijk krijsen dat ze uit bed wil. Ze slaapt zonder speen (neemt haar duimpje). Onwijze honger heeft ze dan nog niet. 's Avonds later naar bed lukt absoluut niet. Hebben jullie nog goede tips?

Groetjes, Esther

Wij geven Lars we;eens een knuffel als hij vroeg wakker wordt. Daar speelt hij dan een tijdje mee.
Komt ze misschien eerder omdat het vroeger licht wordt?? Anders kun je daar misschien ook iets aan doen..

Su6!!

Hier ook idd een kereltje wat supervroeg wakker word. We hebben ook al vanalles geprobeerd.... Later naar bed is hier ook gen optie! Ik heb hem nu overdag per fles ietsje minder gegeven zodat hij 's avonds een fles van 210 drinkt. Maar dat helpt ook nog niet echt. Vandaag konden we het eerst sinds weken weer eens tot 8 slapen...

Het schijnt dat kinderen rond deze leeftijd ontzettend veel leren en daardoor dus vroeger wakker zijn....

We gaan binnenkort rolluiken plaatsen, misschien helpt dat.... wie weet...

ik wil ook wel wat tips eerlijk gezegd.... want rond 5.30 opstaan en daarna nog eens de hele dag werken breekt me toch wel op op het einde van de week....

Onze kleine meid is smorgens ook soms best wel vroeg op,
Soms geef ik dr dan nog een beetje sap.
Geef dr speentje weer die ze later zeker wel weer tijdens slapen dr uit gaat.En we hebben een speeldoos bij dr in bed,een knuffelspeeldoos.Gewoon ff aandraaien en met wat geluk slaapt ze zo weer paar uur verder.
Wat ook een beetje kan helpen is zo;n projector.
Die hebben we ook aangeschraft.Kan ze mooi naar t plafon kijken,en wat t kijken word ze wel moe van,t mooiste is dat men de melodie door kan laten lopen maar t ligt met figuurtjes ja wat je te zien krijgt uit drukt,
Dus evt een tip,koop een projector.

Stan slaapt inderdaad ook veel overdag. Je kunt echt niks bij hem in bed leggen, daar gaat hij echt niet van slapen maar spelen met veel geklets eromheen!!!

Overdag langer wakker houden lukt ook niet.... als hij moe is is het huilen geblazen totdat hij in bed ligt. Hij heeft schijnbaar die uren overdag ook echt nodig. Hij is wel superactief als ij wakker is!

T@Heppy: tsja, dan is dat denk ik gewoon hoe het manneke is! Overdag nog veel slaap nodig hebben en 's morgens weer vroeg wakker!

Diederik doet ook nog 2-3 slaapjes overdag, maar hij slaapt 's nachts tot ongeveer 6.30 uur. Dat vind ik acceptabel (hihi... nooit gedacht dat ik (mega-slaapkop) dat nog eens zou zeggen!)

Ik moet ook zeggen dat het zo wisselend weer is. Vanmorgen moesten we haar tegen 7.00 uur wakker maken (ivm werk). Overdag langer wakker houden is, ook niet echt een optie. Overdag heeft ze gewoon echt nog 3 slaapjes. Tja, ik ben inderdaad wel blijf als ze 6.30 uur haalt. En uitslapen werkt ook hier niet meer....

Terug
Bovenaan