tips voor doorslapen 's nachts?

A

Anoniem

Guest
Onze zoon is nu 10 weken en slaapt helaas nog steeds niet door. Hij komt elke nacht om 5 uur. (laatste fles 24:00) Ik moet over een week weer werken en moet dan op 7 uur opstaan. Ik probeer nu dat hij tot 7 doorslaapt, maar helaas.
Nu hoorde ik van een moeder , dat ze altijd een klein schepje bambix (met minste percentage granen) door de laatste avond fles deed. Omdat dat wat zwaarder op de maag valt en ze dan doorslapen. Bij haar werkte het goed.
Iemand ervaring hiermee? omdat ze eigenlijk nog geen granen mogen?
OF  
heeft iemand nog tips  om de nacht is langer te maken voor onze kleine man?  

misschien zou je eens Nutriton van het merk Nutrilon kunnen proberen, dit is met Johannesbroodpitmeel (of zoiets) en dat mogen ze vanaf de geboorte al bij in de FV krijgen, heeft vlgs.mij hetzelfde effect nl. Melk wordt ook dikker en maag wordt ook gevulder dus.

groeten,
xx Roos xx

Hoi,

Nutriton oftewel johannesbroodpitmeel verdikt de voeding wel, maar verandert niks aan de samenstelling. Het is een vezel die zich bind aan de voeding, maar niet in de darm wordt opgenomen. Dus verzadigd ook niet meer. Heb zelf voor mijn zoontje ook nutriton gebruikt ivm spugen, maar hij sliep hier geen minuut langer van.
Er zit denk ik niks anders op dan af te wachten tot de 4 maanden.
Heb je al eens geprobeerd je kindje voor het slapen in bad te doen? Teun wordt hier altijd erg moe van en slaapt dan een stuk beter.

Groetjes mama van teun.

hoi,

wat bij puck  goed helpt is  rond 21.30 uur onder de douche met papa, daarna de laatste voeding geven en  dan slaapt ze door tot  7 uur 's morgens.

succes!

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

Hoi Gemir,
onze Tijl 20-06) werd ook steeds rond 5 uur wakker. Toen heb ik 2 ochtenden/nachten hem zoet gehouden (proberen in zijn eigen bed) met het speentje. Dat heb ik 2 keer kunnen rekken tot 06.30 en 06.45u. De volgende ochtend sliep hij zelf door tot 06.45u!
De laatste dagen is het wel weer 6 uur helaas, maar dat valt nog wel te rekken tot 06.30u.
Succes!

hoi,

mijn schoonzusje heeft zelf 2 kinderen en die gaf mij het advies om in de laatste voeding 2 eetlepels rijstebloem te doen.
volgens de pak mogen ze dat pas vanaf 4 maanden.
nou mijn zoon is 3 maanden en slaapt sinds de rijstebloem door!!
laatste fles 12 uur en dan half 8 komt ie weer.
ik heb dit ook bij het cb gezegd en ze vonden het goed.

jolanda mama van ikenna

wij doen ons zoontje voor de laatste fles in badje of onder de douche. wij hebben voor hem ook flesvoeding voor hongerige baby's. je wordt hier voller van. maar er zitten geen extra calorien in. het helpt wel, heeft niet meer zo'n zuigbehoefte en krijgt latste fles rond 23 uur en slaapt tot 7 of 8 uur. (hij is 9 weken)

Hallo,

Onze dochter van nu ruim 14 weken krijgt al sinds dat ze 8 weken is op advies van het cb een schepje rijstebloem in haar laatste voeding en 1,5 schepje nutriton met 6 schepjes voeding en 180 cc water het heeft inderdaad geholpen, maar het doorslapen is iets wat je niet in de hand heb, mijn dochter begon ineens met 11 weken ongeveer steeds later wakker te worden en als ze de nachtvoeding niet meer nodig hebben slapen ze vanzelf door de een vanaf het begin de ander met 6 maanden nog niet dit regelen ze zelf.
Het toevoegen van rijstebloem is geen garantie dat ze dan wel doorslapen want behalve dat het de melk wat dikker maakt heeft het verder geen voedingswaarde.. maar probeer het in ieder geval en veel succes.

groetjes

Terug
Bovenaan