Tips voor doorslapen? En hoeveelheid fv

Wie kan mij tips geven over het laten doorslapen?

Onze tweede dochter is nu inmiddels 7 weken, weegt iets meer dan 4700 gram en krijgt 6 voedingen:

7.00 uur - 120 cc
11.00 uur - 120 cc
15.00 uur - 120 cc
19.00 uur - 150 cc
23.00 uur - 150 cc
nacht - afhankelijk van het tijdstip dat ze komt krijgt ze 90 cc of 120 cc. Als ze vroeg in de nacht is (dus vóór 4.30 uur, krijgt ze 120 cc, anders 90 cc, omdat ze anders haar fles van 7.00 uur niet goed drinkt).
Ze heeft al een paar nachten doorgeslapen, dus ze kan het wel.
Ik wil ook geleidelijk overgaan naar 150 cc per fles overdag, omdat ze de 120 cc in 10 minuten naar binnen klokt, en ze volgens het voedingadvies op de pakken met haar gewicht ook naar 150 cc toe mag. Maarrrrr.... dan wel 5 voedingen. Dus ik wil de nachtvoeding er héél graag afhebben.
Ik heb op het forum al iets gelezen over water geven 's nachts of toch nog een klein flesje.

Wie heeft goede tips???

P.S. De laatste twee flessen hebben we al opgehoogd naar 150 cc in de hoop dat ze door gaat slapen. Maar dit heeft ze dus nog maar een paar keer gedaan!

Groetjes!

Wij hebben eigenlijk nooit niet echt de aanwijzing op de verpakking en Cb gevolgt omdat ieder kindje anders is.

Wij hebben gewoon op een gegeven moment meer gegeven en maar gekeken
wat ze opdronk. als je er dan na een paar dagen achterkomt dat ze
inderdaad meer drinkt dan gewoon lekker laten drinken, dan zal ze het
wel nodig hebben. Dan heb je ook grote kans als ze de fles leegdrinkt
dat ze dan weer een voeding kan laten vallen en dat is dan ook wel
lekker!!!

Gewoon proberen.

groetjes en suc-7

Claudia en Maud-je

Wat wij altijd deden is Daan in bad doen voor de laatste voeding en wij gaven altijd de voeding met een dentalspeen omdat hij heel krachtig zoog.

Wie weet helpt het jullie ook.

Waarom wil je dat je kleine nu al gaat doorslapen?
Je kindje is nog maar 7 weken en volgens mij slapen niet veel baby's dan al door.
Je zult merken dat je kindje steeds later komt 's nachts.
Thijmen deed dat ook, op een gegeven moment was het 5:00 uur, 5:30 uur, 6:00 uur en zo steeds later. Toen hebben wij besloten de late fles te vervroegen.

Zijn schema is als volgt

7:00/11:30/14:30/18:15 en om 21:30 uur.

Groetjes Marieke
Mama van Thijmen 11 oktober 2006

Terug
Bovenaan