Tips voor doorslapen

Hallo,

Mijn zoontje Jeffrey wordt bijna 6 maanden. Hij slaapt overdag niet zo goed en slaapt ook 's-nachts niet door. Ik doe hem om 19.00 naar bed en maak hem om 22.30 wakker voor zijn laatste voeding. Hij krijgt dan 210cc met 7 schepjes Friso en twee eetlepels rijstebloem. Deze fles gaat over het algemeen helemaal leeg.
Hij gaat ook meteen slapen, maar wordt om 04.00 uur wakker en is dan wat aan het mopperen. We hebben al geprobeerd om zijn speentje te geven, wat water te geven of gewoon even een aai over zijn bol, maar hij wordt niet stil.
Als wij hem de fles geven, drinkt hij deze ook bijna altijd leeg.
Wat moeten wij doen om hem de nacht door te laten slapen. 04.00 uur is een rottijd omdat ik er zelf om 05.30 uit moet. We hebben al eens geprobeerd om zijn laatste voeding naar 20.30 te brengen en hem dan nietmeer wakker te maken. Dit is ook geen succes omdat meneer dan om 01.00 uur komt.

Wie heeft tips.

Een mama met klein oogjes.
 
Hallo,

Dat zal intussen wel zeer vermoeiend zijn. Helaas heb ik niet echt veel tips, ik heb zelf twee kinderen,  een zoon  van 2,5 jaar en  een dochter  van 4 mnd.
De oudste heeft altijd slecht geslapen en werd ook 's nachts 1 of 2 keer wakker en wilde dan ook de fles. Dat wakker worden  heeft hij volgehouden tot hij 1,5 jaar was.  Onze jongste slaapt door vanaf 2,5 maand. Wat een wereld van verschil tussen die twee.

Onze oudste hebben we vanaf 2 maanden ingebakerd en toen ging het wel een stuk beter. Overdag ging hij wat meer slapen en 's nachts ging het ook wat beter. Toch bleef hij wakker worden 's nachts en ik heb nooit de oorzaak hiervan kunnen achterhalen. Wij hebben ook van alles geprobeerd (paar nachten laten huilen, bij zijn bedje zitten met een pink/speen enz.). Ondanks het steeds wakker worden  zijn we op een gegeven moment wel gestopt met het geven van een nachtvoeding, bij 6 maanden hebben ze die echt niet meer nodig. Als  je die steeds geeft wennen ze er ook aan en worden ze wakker van de gewoonte. Onze zoon is na het stoppen van die nachtvoedingen niet door gaan slapen, maar  na een paar akelige nachten gaf hij toch maar toe aan de speen. Dat was minder vermoeiend 's nachts, alleen even speen geven en weer verder slapen  

Hij was altijd heel erg graag bij ons. Jullie kindje is misschien ook niet graag alleen en wil daarom 's nachts nog even papa/mama tanken!!! Lastig voor jullie, maar misschien moet je het eens proberen te doorbreken door 's nachts geen voeding meer te geven, maar toch proberen te overtuigen van het feit dat hij verder zal moeten gaan slapen (met een speen). Ga steeds naar hem toe als hij huilt, maar haal hem niet uit bed.  
Hij zal wel een paar nachten tegenstribbelen, maar misschien geeft jullie kindje er na een paar nachten ook gewoon aan toe dat hij geen voeding meer hoeft te verwachten en genoegen neemt met de speen.

Succes ermee.


Sabine
 
Hallo,

Zelf heb geen ervaring met kinderen die niet doorslapen, mijn zoontje sliep namelijk met 3 weken al door.
Maar een collega van mij heeft met haar laatste 2 kinderen wel gehad de een was al bijna een jaar dat hij nog vroeg om nachtvoeding.
Nou heeft zij een tip van iemand gehad om een blauw nacht lampje aanteschaffen.
En wat denk je beide kinds slapen s'nachts door.
Misschien is dit een idee om bij jou zoontje te gaan proberen, ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Saskia
 
Hoi

Nou ik herken het wel! Ons zoontje sliep in het begin altijd heel goed door, maar sinds een maandje ofzo wordt hij ook 's nachts wat wakker. Hij begint dan te mopperen, op zn vuistje te sabbelen enzo. Echt wakker wordt hij niet, zijn ogen blijven dicht. Wat ik ontdekt heb, wat bij ons goed werkt is hem dan op zn buikje te leggen. Hij is dan direct stil en slaapt de rest van de nacht gewoon door zonder te pruttelen.
Ze zeggen wel dat het niet mag op zn buik, maar hij is sterk genoeg en kan al bijna zelf naar zn buik draaien, en het werkt, dus wij doen het gewoon.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes
Caroline
 
Denk dat je kleine man in het ritme zit van elke zoveel uur wakker worden omdat je 'm 's avonds wakker maakt voor een fles.

Alijn krijgt al vanaf dat hij ± 15 weken is geen avondvoeding meer. De laatste om 19:00 uur en dan naar bed tot de volgende ochtend 07:00. Ik maakte 'm eerst ook altijd wakker maar dat hoefde blijkbaar helemaal niet. Heb het op een vrijdag gewoon een keer geprobeerd en hij slaapt lekker door. Zo heeft hij veel meer nachtrust en is hij overdag ook een engeltje. Sinds die 15 weken krijgt hij nog maar 4 voedingen (bv) en hij groeit nog net zo hard als daarvoor. Was vorige week 8260 gr, dus hij komt niks te kort.

Ik zou zeggen probeer het een keer. Wie weet werkt het.

Succes!
 
Ik las trouwens dat je het al geprobeert had, maar het is natuurlijk wel een ritme waar hij uit moet komen en dat lukt niet altijd in 1 dag. Heb je trouwens ook geprobeert 'm overdag wat meer/dichter op elkaar  voeding te geven?
 
Terug
Bovenaan