tips voor doorslapen

Hoi allemaal,

Mijn zoontje is nu 7 weken en krijgt 6 voedingen per dag. Overdag krijgt hij 5 voedingen van 150 cc   en 's nachts 1 van 100 cc. Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij 's nachts door gaat slapen?

Hij krijgt nu voeding voor hongerige baby's.
Zijn voedingsschema is als volgt:
6.00 , 10.00 , 14.00 , 18.00 , 22.00 ( voor deze laatste moet ik hem meestal wakker maken) en dan  meestal 's nachts nog eens om een uur of 3. Met een voeding van 100 cc slaapt hij nog net 3 uur.

Wie kan mij helpen?

Groetjes,

Yvonne

Hoi,

7 weken is erg vroeg om door te slapen hoor. Mijn dochter sliep met 3 maanden door. (en vanaf 8 maanden weer niet ). Ik heb haar gewoon steeds 's nachts gevoed op verzoek. Inderdaad 's avonds wakker maken voordat ik zelf naar bed ging (meestal rond 23.00) en 's nachts als ze wakker werd. Ze werd steeds later wakker en op een gegeven moment sliep ze door van 23.00 tot 6.00. Toen ze zelfs tot 8 uur 's ochtends door sliep heb ik de avond   voeding steeds een half uurtje vervroegd en op een avond kreeg ik haar niet wakker voor de voeding. Ze dronk dan een paar slokjes en viel weer in slaap, toen heb ik hem laten vallen en een schepje Nutrix door de voeding van 20.00 gedaan en dat ging gelijk goed. Toen sliep ze van 20.00 tot 7.00 door. Ze was toen al ruim 4 maanden.

Succes,

Desiree

Hoi hoi, ja lastig is dat.. Wij hebben ook een 'hongerig' kindje, maar kunnen die voeding niet geven, ivp veel spugen en krampjes. Maar onze oudste sliep met vijf weken door van half 12 tot 7 uur. Wij hebben bij haar de avond vooral heel rustig gehouden, evt in bad 's avonds, als je kindje daar rustig van wordt. Onze jongste is nu vier weken, ze heeft nu vier nachten doorgeslapen. Nou ja.. doorgeslapen, variërend van 6,5 tot 7 uur. Dus wel een beetje doorgeslapen. Misschien helpt inbakeren? Dat gaan wij nu inbakeren bij haar, omdat ze zichzelf de hele tijd wakker 'maait' met haar armpjes. Maar als het echt honger is, dan helpt dat misschien niet. Wat zegt het cb ervan? Liefs Jude

Hoi,

Mijn zoontje is 10,5 maand en slaapt nog niet door. Een normale slaapcyclus van een baby duurt ongeveer 50 minuten, als een baby lang slaapt is dat voor een moeder leuk, maar het is niet normaal. Het is eerder normaal als een baby hazeslaapjes houd. Een dag en nachtritme heeft een baby ook nog niet, dat begint te komen met drie maanden. Ik zou zeggen, go with the flow. Je kindje geeft presies aan wat het nodig heeft. Als je daaraan toegeeft kun je het niet verkeerd doen. En dat doorslapen...ach vroeg of laat doen ze dat echt wel.

Prettige feestdagen,

Hoi,

Je zou ook de voeding van de nacht kunnen vervangen voor water. Dit eventueel met anijs. (1 klontje per 100cc). Hebben wij ook gedaan en hij sliep door na 4 nachten. Ze worden dan n.l. niet meer wakker van de honger, want water vult niet echt. Een andere tip is de voeding van de nacht elke nacht met 10 cc afbouwen totdat je dus niets meer geeft, of je baby  zich niet meer meld.

Suc6 ermee!

Hallo,
onze Simon sliep eigenlijk vanaf de geboorte door (kreeg natuurlijk wel nachtvoedingen, maar ging dan gelijk weer slapen).
Mijn tips: strak ritme, badje voor het slapen, laatste voeding met Nutrix geven (mag pas vanaf 4 mnd geloof ik), donkere/stille/koele kamer.

Succes!!

Terug
Bovenaan