Tips voor doorslapen??

Ons zoontje slaapt zo af en toe een nachtje door.
Het merendeel kan ik hem zoethouden met zijn tutje en soms wil hij echt de fles.
We geven de laatste fles nu om 22.00 uur (150 cc + 5 schepjes, hij weegt 4800 gram). Later de fles geven heeft geen effect, vandaar al om 22.00 uur.

Misschien heeft iemand goede tips?

Groetjes,
Lieke
mama van Lenn 27/02

Hoi,hoi,

Ik gaf Evi ook altijd om 22.00 de laatste voeding. Ze kwam eigenlijk zelf steeds wat later 's nachts. Hier heb je niet echt wat aan he!!
Evi heeft het zelf geregeld en ik heb daar niets voor gedaan.
Ik hoop dat jouw kleintje snel door heeft dat doorslapen best lekker is!!

groetjes Sonja & Evi (17 weken)

Hallo!

Wij hebben Kyara elke keer dat ze rond 5 uur wakker werd (volgens cb al doorslapen maar volgens ons niet;) bij ons gepakt en met haar getut (op mijn buik leggen en speentje geven) en toen sliep ze weer. Dit hebben we een paar keer gedaan totdat ze niet meer om 5uur kwam maar om 6.15 of later.
Als ze echt niet tevreden was met haar speentje kreeg ze een kleine fles (60/70cc) en eventueel als ze nog honger had (is maar 1x gebeurd) water in de fles.
Op deze manier krijgen ze een volle fles rond 7uur leeg en krijgen ze er een ritme in. Dit werkte bij ons perfect en ze slaapt nu elke nacht sinds een week of 3 door. (tja op vannacht na maar er zit een sprongetje aan te komen geloof ik....)

Groetjes en succes!
Nymue

Hoi Lieke,
Ook wij hebben onze zoon alleen uit bed gehaald om te troosten en geen voeding gegeven. Nu slaapt hij sinds twee weken door. Bij onze eerste zoon ging het wel wat sneller maar ook bij hem hebben we het zo gedaan.
Grappig dat je zoontje Lenn heet, ik heb op het forum meerdere berichten geplaatst om te vragen welke naam jullie het leukste vonden, Len, Nout of Duuk.
Bij ons is de keuze toch op Duuk gevallen.
Groetjes van JJ

Hoi hoi,

Bij al onze drie kinderen is het gewoon vanzelf gegaan. Zolang ze 's nachts wakker werden, kregen ze ook gewoon te eten, nou ja, drinken dan, hihi. En ze sliepen allemaal binnen drie maanden door. Marieke nu al 2 weken, ze is nu 11 weken! Volgens mij valt er weinig te sturen en moet je het gewoon afwachten.

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan