tips voor doorslapen???

A

Anoniem

Guest
Hey meiden , hebben jullie voor mij wat tips om je kindje te laten doorslapen 's nachts?
Ruben is nu 3,5 maand oud en een ontzettend leuk makkelijk en vrolijk jongetje, alleen gaan de nachten nog niet zo goed.
De laatste 2 nachten was hij vanaf 02.00 om het half uur wakker en wil hij zijn speen.
IK ben nu dus echt gebroken.
Ik kan hem ook niet laten huilen, want mijn dochter word dan wakker en ze is sinds 2 weken naar de basisschool dus heeft haar slaap hard nodig.
Ik heb al sinds het begin een vast ritme, nl voedingen om 07.00-10.30-14.00-18.00-22.00 5 x 180cc met 6 schepjes. Verder maak ik duidelijk verschil tussen dag en nacht, maar het is gewoon dat elke keer als hij zijn speen verliest word hij wakker en wil hij hem weer hebben.
Ik hoop dat jullie wat tips hebben want ik wil echt graag weer eens slapen haha.

liefs natascha

Hoi Natascha,

heel herkenbaar. Sinds 2 weken heb ik hier hetzelfde probleem. Voorheen altijd lekker doorslapen nu om de 2 uur eruit voor haar speen. Dus ik wacht gespannen af. En laten huilen heeft volgens mij geen zin. Slapen doet ze pas echt met speen.

Groetjes Bianca

hmmmz... misschien de speen afleren???
Tessa wou op een gegeven moment geen speen meer... en haar duimpje is ze nooit kwijt .....
Uiteraard moeten we haar dat later ook wel weer afleren, maar ja.... dat zien we dan wel weer...

Anne

Vanaf 3.5 maanden raakt zo'n kleintje in de aanloop voor de 4.5 maanden sprong. Dit gaat vaak gepaard met slechter slapen, slechter eten en eenkennigheid (alles leuk vinden zolang hij maar bij mamma op schoot zit, maar niet bij iemand anders willen zitten) Beetje het zelfde als de eerdere sprongetjes alleen dan veel langer er veel erger.
Bo is ook een maand van slag geweest maar nu begint het allemaal weer normaal te worden. Bo heeft nooit doorgeslapen maar in deze periode kwam ze helemaal onmogelijk vaak en piepte en huilde ook vaak in haar slaap.
Sterkte met de 4 maanden sprong, echt er komt weer een eind aan (de 6mnd sprong schijnt nog veel erger te zijn en nog langer te duren)

Groetjes Natalie
(mamma van Bo 14-09-2008, nu 4 mnd en 2 weken oud)

ik begon mij ook al druk te maken over wat er kon zijn en had mijn vraag al ergens anders in een ander topic gesteld en het is inderdaad een sprongetje (noem het maar gewoon een SPRONG) mijn zoontje komt ook ineens om het uur en is niet meer stil te krijgen met een speentje en wil ook opeens weer een nachtvoeding terwijl hij daar al een kleine 4 weken vanaf was. vannacht was het ook weer bal: hij begon om 02.00 en kwam toen om het uur, heb hem 2 keer een nachtvoeding gegeven waarvan de laatste om 06.00 was en toen heeft meneertje doorgeslapen tot 09.00. moet zeggen dat het aardig opbreekt en het rare is dat hij zodra hij `s ochtends wakker word hij gewoon vrolijk is en dat hij `s avonds rond een uurtje of 18.00 pas begint te kwallen (erg fijn ook rond etenstijd) wil ook niet meer naar zijn bedje tot een uur of 20.00 dan gaat hij in badje en daarna een fles met nutrix en slaapt dan meteen in zodra hij in bed ligt, heel vaag.
ik hoop dat die rotsprong snel voorbij is, hij duurd nu al 2 weken en ben aardig brak, mijn vriend ook.

Ik heb al geandwoord op je andere vraag.
Maar bij Bo heeft het een week of 4 geduurd voordat ze er doorheen was.

hoi hoi meiden,,,,,,,,

ik moest echt lachen toen ik dit onderwerp heb gelezen, want daarnet zat ik gewoon te denken, waarom slaapt Kerelus niet meer door, hij was ook goed met slapen, hij sliep altijd van 22:00 uur en ik maakte hem wakker om 12:30 voor zijn laatste voeding, daarna ging hij slapen tot 10 uur volgende dag, maar vanaf vorige week is hij anders, hij  wordt  nu vanaf 6 uur in de ochtend elke 10 minuten wakker omdat hji zijn speen wil, als ik het geeft, dan gaat hij weer slapen tot 10 uur of meer,. echt moelijk vier uurtjes dan om elke 10 minuten liggen en staan, ik word duizelig van. en ik dacht dat is de enigste ben. dus toen heb ik dit gelezen moest ik echt lachen.
hoop maar dat dit rotsprong snel voorbij is.

Liefsssssssssssss
Rasil,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Terug
Bovenaan