tips voor doorslapen???

A

Anoniem

Guest
Hey meiden , hebben jullie voor mij wat tips om je kindje te laten doorslapen 's nachts?
Ruben is nu 3,5 maand oud en een ontzettend leuk makkelijk en vrolijk jongetje, alleen gaan de nachten nog niet zo goed.
De laatste 2 nachten was hij vanaf 02.00 om het half uur wakker en wil hij zijn speen.
IK ben nu dus echt gebroken.
Ik kan hem ook niet laten huilen, want mijn dochter word dan wakker en ze is sinds 2 weken naar de basisschool dus heeft haar slaap hard nodig.
Ik heb al sinds het begin een vast ritme, nl voedingen om 07.00-10.30-14.00-18.00-22.00 5 x 180cc met 6 schepjes. Verder maak ik duidelijk verschil tussen dag en nacht, maar het is gewoon dat elke keer als hij zijn speen verliest word hij wakker en wil hij hem weer hebben.
Ik hoop dat jullie wat tips hebben want ik wil echt graag weer eens slapen haha.

liefs natascha

hoi

ik heb me dochter op ten duur gewoon beneden in de wagen gelegt. ze huilde op ten duur de hele tijd. ik was ook helemaal kapot ervan. het is 3 nachten even goed door zetten en als het goed is slaapt hij door. hij leert dan ook zonder speen dan te slapen. het klinkt hard maar het advies heb ik van me ouders.

groetjes danielle

mijn dochter gooit ook elke keer haar speen uit nu leg ik haar in bed met aan de ene kant een rechthoekige kussen 15 bij 40 ongeveer aan haar andere kant staat een knuffeltje dan die ik een doekje met berekopje eraan tussen het kussen en haar speen en een hydrofiel luier om mee te knuffelen en het gaat toch wel goed eigenlijk
natuurlijk ga ik nog wel af en toe evn kijken of ze niet onder de luier ligt of zo

Hoi
Naar joh die gebroken nachten. Misschien kan je de komende vakantie gebruiken om hem dan maar te laten huilen als hij 's nachts zijn speentje wil? Dan is het minder erg voor je dochtertje als ze minder slaapt.... Flink doorbijten maar als het goed is heb je er enorm profijt van!
Je kan hem binnenkort ook wat rijstebloem door zijn laatste melk geven, dan is de kans ook groter dat hij langer dieper slaapt waardoor hij het gebrek aan speen misschien niet merkt!
Hoe dan ook: sterkte.
Die van mij (3m1wk) slaapt nu de ene nacht wel en de andere nacht niet door, het zit er denk ik aan te komen. Onze mazzel is dat ze dan wel weer in slaap valt dus zoveel slaap kom je dan niet tekort!
Succes ermee,

D

Ik denk dat je geluk moet hebben..Mijn dochtertje slaapt al door sinds ze 6 weken is.
Kun je de laatste fles rekken tot 23:00uur? Misschien scheelt dat iets, zit het buikje iets langer vol.
Of misschien zit er nog een boer dwars en helpt het als je je kindje eventjes uit bed haalt, zodat hij kan boeren en daarna weer rustig verder kan slapen?

Ik vind persoonlijk laten huilen geen optie, als hij huilt, zal er wel iets zijn toch?

Hallo,

Onze kleine meid is nu op een week na 4 maanden oud.Vanaf 11 weken sliep ze min of meer door(11/11.30 tot 6/7).Soms kon ik het een beetje rekken met een speen.Maar een week geleden werd ze vaker wakker.En die speen die raakte ze elke keer kwijt en dan kon ik m'n bed weer uit.

Volgens mijn schoonmoeder(wijkverpleegkundige) kon ze weleens toe zijn aan vier voedingen.
Ik ben meteen overgestapt ook al is ze geen vier maanden.Zolang ze maar 6kg weegt.
Nu is de laatste fles om 20.00.
Dit hoeft natuurlijk niet meteen,afbouwen kan ook.Dat heb ik ook gedaan bij mijn oudste.Gewoon langzaam de nacht langer maken.
Maar bij Seline werkte accuut omschakelen wel.Nu slaapt ze in een ruk door tot 's ochtends 7 a 8u.Dus bijna 12 uur lang.

Ze drinkt nu ook beter.210 ml  in de fles.

Dus misschien ook iets voor jou.

Veel succes,

Groetjes Bien

Hallo,

Nogmaals ik.

Die laatste fles is dan met pap.

Groetjes Bien

Hoi

Ik heb een zoontje van 15 weken.
Hij krijgt nu ook 5x180 cc.
Al heel snel op vaste tijden gaan voeden.
In het begin was het ook huilen, speen eruit noem maar op.
Wat wij doen is hij krijgt om 06 uur, 10 uur, 14 uur, 18 uur en om 22 uur de fles.
De fles van 06 uur valt hij direct in slaap, 10 en 14 uur blijft hij vaak wakker in box daarna, de fles van 18 uur daarna wordt hij vaak huilerig, ik zit dan op de bank vaak met hem en leg hem een beetje op z'n zij tegen m'n borst aan, tik zachtjes óp z'n billetjes en dan valt hij in slaap, als ik hem dan op bed leg is het prima.
Nu al een paar keer na de fles van 18 uur hou ik hem lekker bij me, de warmte vind hij heerlijk en rond 19 uur valt hij steeds in slaap en hoeft ook z'n speen niet meer.
Gewoon steeds hetzelfde herhalen voor en na de fles scheelt een hoop.
Al eens een trappenzak geprobeert, m'n zoontje is erg onrustig in bed en dit scheelt ook een hoop.

Succes

Terug
Bovenaan