tips voor doorslapen???

A

Anoniem

Guest
Hey meiden , hebben jullie voor mij wat tips om je kindje te laten doorslapen 's nachts?
Ruben is nu 3,5 maand oud en een ontzettend leuk makkelijk en vrolijk jongetje, alleen gaan de nachten nog niet zo goed.
De laatste 2 nachten was hij vanaf 02.00 om het half uur wakker en wil hij zijn speen.
IK ben nu dus echt gebroken.
Ik kan hem ook niet laten huilen, want mijn dochter word dan wakker en ze is sinds 2 weken naar de basisschool dus heeft haar slaap hard nodig.
Ik heb al sinds het begin een vast ritme, nl voedingen om 07.00-10.30-14.00-18.00-22.00 5 x 180cc met 6 schepjes. Verder maak ik duidelijk verschil tussen dag en nacht, maar het is gewoon dat elke keer als hij zijn speen verliest word hij wakker en wil hij hem weer hebben.
Ik hoop dat jullie wat tips hebben want ik wil echt graag weer eens slapen haha.

liefs natascha

Hoi hoi,

Ik heb zelf een zoontje van 8 maanden.
Doorslapen doet hij ook nog niet altijd. Het helpt bij hem wel om de laatste voeding extra rijstebloem toe te voegen. Hij kan daar lekker op slapen. Verder is het wel handig om eerst water te geven snachts, of eten heel erg verdunt met water. De volgende stap is dan om alleen even te kijken, en zo weinig mogelijk aandacht geven. Alles donker laten in de kamer en alleen speentje geven bv. En proberen om te laten huilen. Ik heb wel eens gehad dat ik zo moe was, dat ik er dwars doorheen sliep. Maar dan kwam hij de nachten erna niet meer snachts. Alleen als hij ziek is doe ik dat natuurlijk niet. Dan gaf ik wel extra aandacht en evt voeding, maar jah. Toen heeft het wel weer even geduurd voor hij weer doorsliep.
Ik had deze tips van het consultatiebureau gekregen, en ze werken echt bij Mike.
Het is even een paar nachten doorbijten, daarna gaat het een stuk beter!

Hoop dat je hier misschien wat aan hebt.

groetjes,
Gipsey

Hoi Natascha, enkele weken geleden had ik een zelfde soort probleem.. mijn kleine van 5 maanden sliep nog steeds niet door.. We hebben iets geprobeerd en het is GELUKT! Teun slaapt al een week door!

We hebben hem laten huilen, maar niet continu maar ik ben om de 10 minuten naar hem toe gegaan om hem even te troosten en laten weten dat ik er was. Flink huilen maar na een keer of 4 ging hij toch slapen.

Dit hebben we 3 nachten zo volgehouden en op nacht 4 sliep   hij door tot 7 uur!

Ik kan me voorstellen dat je dit liever niet wil vanwege je andere kindje maar het hoeft misschien maar een paar nachten te duren en dan hebben jullie allemaal rust.

Hopelijk werkt het bij jullie ook, veel succes!

Hoi,

Miss dat je hem geen speen moet geven als ie gaat slapen..maar pas als hij wakker word snachts..En juist omdat hij hem niet krijgt als ie slapen gaat, mist ie hem miss ook niet..het inslapen gaat miss wat moeilijker omdat ie zijn speen wil, maar beter om 22 uur dan om 2 uur snachts..
Of het bij jou kindje werkt weet ik niet, maar bij mijn dochter wel..krijgt alleen een speen als ze snachts wakker word..en gaat dan gelukkig weer slapen..een enkele keer is het vaker in 1 nacht, maar ook weleens nachten niet..
je weet het toch niet hoe het loopt met zon klentje...succes iig.

gr. bambi
mama van Lois 10-07-08

Terug
Bovenaan