Tips voor draagzakken!

Hallo,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een draagzak welke ik wil gaan gebruiken zodra onze kleine geboren is (mei). Het is voor mij enorm belangrijk dat het gewicht verdeeld word, daar ik snel nek- en rugklachten heb. Nou heb ik 2 draagzakken geprobeerd; Baby Björn One en de Cybex Yema. Beide voelden erg comfortabel. Ik vind de draagzak van Cybex alleen te hoog qua kosten betreft. Voor mezelf had ik dus besloten voor de Baby Björn te gaan. Echter lees ik nu in recensies dat de rugpand (voor de baby) eigenlijk te stug is van deze draagzak. Ben dus nog eens teruggegaan naar de winkel, en daar kan ik me wel in vinden. Toen ben ik verder gaan zoeken en kwam ik op de draagzak van Ergobaby uit. Echter lees ik bij deze draagzak weer dat de verkleiner voor new borns erg warm kan zijn omdat het een kussentje betreft. En aangezien wij de zomer in gaan, lijkt me dat dus ook weer niet optimaal. Dus ik weet het nu niet meer... Zijn er mensen die een draagzak gebruiken en uit ervaring kunnen aangeven welke aangeraden wordt bij nek- en rugklachten van de ouder? Je zou mij enorm helpen!!
 
<p style="text-align: left;">Hallo,</p>
ik heb zelf snel last van mijn rug (gelukkig niet ernstig) en ik draag mijn dochtertje in een bondolino draagzak. Ze zit helemaal tegen me aan en ik heb in ieder geval niet meer last dan normaal. Ik vind het ook minder zwaar dan haar gewoon op de arm dragen.

Bij deze draagzak is geen verkleiner nodig, en hij is in verschillende stoffen. Misschien zou je die nog uit kunnen proberen ergens.

Succes met de zoektocht en ik hoop dat je zwangerschap ondanks de rug en nekklachten goed verloopt!
 
Terug
Bovenaan