<p>hoi allemaal,</p><p>ik ben op zoek naar tips voor ons zoontje van nu 15 maanden die nog niet doorslaapt. zeker nu ik 7 maanden zwanger ben, zou het fijn zijn als hij zometeen in elk geval wat beter slaapt als de baby er is. Maar niet in het minst omdat mijn vriend en ik redelijk slaap wanhopig zijn.</p><p>hij is vanaf geboorte een moeilijke slaper geweest ( we denken ivm de bevalling, die was voor een eerste kind ontzettend snel, van begin tot eind nog geen 4 uur, met ontsluit en pers van totaal 5 minuten).<br /><br />Daarna is het ook nooit het kind geweest wat je makkelijk overal mee naar toe neemt, omdat hij overal (in wagenbak, auto, maxicosi, draagzak, buggy) wel kan slapen, dat heeft hij nooit gekund.<br /><br />niet altijd zo geweest, maar inmiddels zijn zijn middagslaapjes heel goed. ik kan hem wegleggen zonder poespas en hij valt gelijk in slaap om 2 a 2,5 uur te slapen.</p><p>S avonds naar bed wegleggen gaat meestal wel oke, maar hij is zeker 2 a 3 keer wakker en met uitschieters naar 4x of meer, met op het hoogtepunt om het uur, meestal amper te troosten of rustig te krijgen, waarna we geen andere optie zagen dan hem maar in bed te nemen.</p><p>wat we hebben geprobeerd (vanaf het begin t/m nu):</p><p>-grotere fles voor het slapen/papfles<br />-RRR van het CB (doen we nog steeds, hij heeft een vaste routine)<br />-inbakeren<br />-kamer te warm of te koud en daarmee in de weer<br />-fysio en osteopaat om blokkades van de bevalling weg te halen<br />-bed op een andere plek<br />-bed bij ons op de kamer<br />-troosten in bed en erbij blijven totdat hij slaapt valt<br />-nanny jo frost slaap techniek<br />-dr estivill methode (dit hielp voor 2 weken, daarna was het weer klaar met doorslapen)<br />-oren laten nakijken op ontsteking</p><p>en misschien vergeet ik nu wat dingen die we ook geprobeerd hebben.<br /><br />Mocht iemand nog een gouden tip hebben wat we over het hoofd hebben gezien, ik ben heel benieuwd!</p><p>groetjes, mirjam</p><p> </p><p> </p>