tips voor dreumes die nog steeds niet door/zelf slaapt?

<p>hoi allemaal,</p><p>ik ben op zoek naar tips voor ons zoontje van nu 15 maanden die nog niet doorslaapt. zeker nu ik 7 maanden zwanger ben, zou het fijn zijn als hij zometeen in elk geval wat beter slaapt als de baby er is. Maar niet in het minst omdat mijn vriend en ik redelijk slaap wanhopig zijn.</p><p>hij is vanaf geboorte een moeilijke slaper geweest ( we denken ivm de bevalling, die was voor een eerste kind ontzettend snel, van begin tot eind nog geen 4 uur, met ontsluit en pers van totaal 5 minuten).<br /><br />Daarna is het ook nooit het kind geweest wat je makkelijk overal mee naar toe neemt, omdat hij overal (in wagenbak, auto, maxicosi, draagzak, buggy) wel kan slapen, dat heeft hij nooit gekund.<br /><br />niet altijd zo geweest, maar inmiddels zijn zijn middagslaapjes heel goed. ik kan hem wegleggen zonder poespas en hij valt gelijk in slaap om 2 a 2,5 uur te slapen.</p><p>S avonds naar bed wegleggen gaat meestal wel oke, maar hij is zeker 2 a 3 keer wakker en met uitschieters naar 4x of meer, met op het hoogtepunt om het uur, meestal amper te troosten of rustig te krijgen, waarna we geen andere optie zagen dan hem maar in bed te nemen.</p><p>wat we hebben geprobeerd (vanaf het begin t/m nu):</p><p>-grotere fles voor het slapen/papfles<br />-RRR van het CB (doen we nog steeds, hij heeft een vaste routine)<br />-inbakeren<br />-kamer te warm of te koud en daarmee in de weer<br />-fysio en osteopaat om blokkades van de bevalling weg te halen<br />-bed op een andere plek<br />-bed bij ons op de kamer<br />-troosten in bed en erbij blijven totdat hij slaapt valt<br />-nanny jo frost slaap techniek<br />-dr estivill methode (dit hielp voor 2 weken, daarna was het weer klaar met doorslapen)<br />-oren laten nakijken op ontsteking</p><p>en misschien vergeet ik nu wat dingen die we ook geprobeerd hebben.<br /><br />Mocht iemand nog een gouden tip hebben wat we over het hoofd hebben gezien, ik ben heel benieuwd!</p><p>groetjes, mirjam</p><p> </p><p> </p>
 
Hoe snel gaan jullie s nachts naar hem toe? En is het krijsen of is het meer zeuren zeg maar. Ik merk dat mijn jongste dochter in de nacht ook wel eens huilt maar als ik dan effe wacht slaapt ze van zelf weer in. Als ik ga kijken denkt ze dat het tijd is om op te staan. Tevens heeft hij ook een fopspeen die hij misschien kwijt is?
 
Een speentje heeft hij nooit gehad, dat vond hij nooit interessant:)
We gaan ook niet gelijk naar hem toe, de jo frost en dr estivill methodes zijn beiden slaaptrainingen waar je ze minuten moet laten huilen, in opbouwende duur.
Als we geen training doen ook dan wachten we altijd een minuut of 2 voor we heen gaan de eerste keer. het is alleen wel altijd krijsen/paniek/overstuur/snikken. Jengelen is het niet
 
Heb je al eens geprobeerd om er 's nachts juist heel snel heen te gaan? Als onze zoon (is nog maar 8 maanden hoor) even wakker wordt en begint te huilen, is het bij hem de kunst om er als de kippen bij te zijn. Dan gaat ie vaak gewoon verder slapen met een aai over z'n bolletje en een beetje gesus. Wachten we langer, dan is 't bal en ben je zo 1, 5 uur verder. 
 
Hoi, De gouden tip heb ik niet, maar wel herkenning! Mijn zoontje sliep pas door sinds hij 18 maanden was en nu nog niet elke nacht. Ik zie veel kindjes om me heen die dat ook pas beginnen te doen tussen de 18 en 24 maanden. Dit is vast niet wat je wil horen, maar ik denk dat je gewoon moet afwachten. Hij gaat vanzelf doorslapen als hij wat ouder is, hopelijk is dat al snel!

Het enige wat bij ons (soms) werkte was smiddags warm eten geven en savonds een lichtere maaltijd. Wie weet is dat nog iets om te proberen?

Oh, en nog een hart onder de riem: Wat je ook wel vaker hoort is dat ze gaan doorslapen als er een broertje of zusje komt. Zo van: 'nu ben ik groot'. 
 
Terug
Bovenaan