Tips voor drinken uit een beker

Hallo allemaal,

Mijn dochter Tessa (inmiddels al weer 10 maanden) krijgt nog steeds borstvoeding. Voor een deel omdat ik het nog erg prettig vind en voor een deel uit noodzaak. Ze wil namelijk niet uit de fles drinken. Nu zijn we al een maand bezig met een beker, maar ze krijgt maar niet door wat ze met haar tong moet doen. Heeft iemand nog tips?

Petra

Hoi Petra,

Gaat het om het drinken uit een antilekbeker of een gewone beker?
Een antilekbeker kan soms best moeilijk zijn voor kinderen. Ze moeten er behoorlijk hard aan zuigen voor er iets uit komt.
Bij een gewone beker zou je ook eens kunnen kijken naar de beker van Difrax. Deze is bij Etos en andere drogisterijen te koop. Aan de bovenkant is een uitsparing voor de neus gemaakt, waardoor je kindje het hoofd niet in de nek hoeft te gooien om te kunnen drinken. Daarnaast kun je zelf goed meekijken hoe het drinken gaat.
Je zou eventueel ook een rietje kunnen proberen.

Succes!
Marianne

Hoi,

Het gaat om een gewone beker. Die beker van difrax hebben we al, maar daar lukt het nu nog niet mee. Maar een rietje hebben we nog niet geprobeerd.
Bedankt voor de tip!

Groetjes, Petra

Hoi

Ik zou ook aanraden om te oefenen met een rietje. Je hebt ook van die bekers met zo,n rietje er al in.
Als je met een gewoon rietje gaat proberen geef ik je als tip om hem een stukje af te knippen zodat hij minder lang is. Zo hoeven ze niet zo "lang" te zuigen tot er wat bij hun mond komt. Zodra ze het dan doorhebben kun je de rietjes weer lang houden. Dit werkte bij mijn zoon prima.
Ook de antilek uit een gewone tuitbeker halen kan helpen. Wordt misschien wel een knoeiboel....

Groeten Kirsten

Terug
Bovenaan