Tips voor een boertje

Dag!

Onze kleine van  2 weken kan geen boertjes laten...Hij heeft veel last van krampjes na de middagvoeding. We gebruiken nu cinubaby maar dit werkt niet. We doen al tussen de voeding stoppen en even op de schouder.

Wie heeft er tips?

Zet haar rechtop op je schoot en duw met je duimen haar schouderbladen iets naar buiten, terwijl je met je andere vingers haar hoofdje ondersteunt. Op deze manier maak je de weg goed vrij om de lucht te laten ontsnappen.

als hij op je arm ligt, rechtop houden, klein beetje kloppen om zijn rug om een boertje op te wekken.

Rechtop tegen je aan houden en de trap op en neer lopen. hihi klinkt een beetje vreemd maar onzw dochter moet altijd boeren als ik de trap op of af loop.

Zelf zet ik haar zittend op schoot en klop even op haar rug. Na een minuutje of 2 komt er altijd wel een boertje.

Hoi,

Mijn zoontje heeft hier ook veel last van gehad. Ik leg hem altijd op mijn schouder (althans z'n buik tegen mijn borst en hoofdje op schouder) en doe dan voorzichtig wiebelen. En idd traplopen helpt ook, en soms voorzichtig op de buik leggen, dan komt er ook atlijd een boertje of een scheet (klinkt vreemd maar is ook lucht, helpt tegen darmkrampjes)
Wat bij ons ook echt super hielp is Infacol, dit helpt tegen vastzittende lucht. Het is echt een super spul, cinababy hielp bij ons ook niet.
Je kan het kopen in de apotheek of bij een da winkel. Echt een aanrader!
Voor elke voeding moet je dan 1of2 pipetjes geven en je merkt echt snel resultaat.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Kijk anders zo eens op de webpagina voor info www.infacol.nl

Groetjes Anouk

hoi mooie dromen.

Mijn dochter is nu 7 weken en die had in het begin ook wat moeite met boeren.
Mijn kraamhulp gaf me de volgende tip.
Gewoon over de schouder leggen met zijn bovenlijfje.
En dan van beneden naar boven wrijven met je vlakke hand met een lichte druk.
Bij mijn dochter werkt het in ieder geval heel goed.
Misschien is deze tip iets voor je.

Groetjes Dazo

Terug
Bovenaan