Tips voor een goed fietsstoeltje?

Onze zoon, bijna 9 mnd, zit goed en ik wil over een paar weken eens samen gaan fietsen. Wat voor stoeltjes hebben jullie, wat is een goed merk en waar hebben jullie goede ervaringen mee?
ALle tips zijn welkom!

Hoi Debby,

Mijn buurman is fietsenmaker en die heb ik onlangs gevraagd wat voor een fietsstoeltje ik zou moeten hebben voor als mijn zoontje mee neem op de fiets.
Hij heeft mij verteld dat de bobike zeer goed is en dat hij die ook alleen maar verkoopt.
Ik heb er nu inmiddels zelf een en hij is zeer licht en makkelijk op fiets.
Ik heb hem verder nog niet in gebruik want Daan is nog veel te jong.
Maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Saskia

Hoi Debby,

Ook hier een tevreden gebruikster van een Bobike fietszitje, ik gebruik hem nu een maand en ik ben er heel erg tevreden over, hij is makkelijk te installeren en prettig in het gebruik.

Groetjes Linda

Mijn mannie is bijna 11 maand en we willen nu ook een fietsstoeltje voor hem aanschaffen. Ook wij gaan voor de bobike omdat we hierover veel goeds horen. Maar nu vraag ik me af of ik een voorzitje moet kopen zodat ik hem goed kan zien , of een achterzitje, zodat hij er langer in kan en er minder gewicht aan het stuur hangt.
Ik ben nl 5 maand zwanger en ook al vrij fors van mijzelf en vraag me af of het op- en afstappen nog wel gaat met een voorzitje.
Alvast bedankt!!

Hier ook een zeer tevrede Bobike klant.
En het voordeel van die zitjes is dat ze werkelijk aan elk soort stuur kunnen hangen, zelfs op een mountainbike (heb ik zelf niet hoor)

En nog even voor Loet: als je een gewone fiets hebt dan zou ik persoonlijk een achterzitje kopen voor die kleine die er nu al is.
De afstand tussen zadel en zitje is niet supergroot en dan met een zwangere pokkel ertussen...

Groetjes,
Marije

Hoi marije
Dankje voor je antwoord.
Ik denk dat we ook maar voor een achterzitje gaan, mijn zoontje kan nu al goed zitten en omdat hij ook vrij lang is voor zijn leeftijd lijkt me dat hij prima achter past. Je gaat bijna standaard voor de voorstoel, omdat je dit bij bijna iedereen met een kleintje op de fiets ziet.
Wij zijn ook met 9 maand al overgestapt op de grote autostoel, omdat hij met zijn hoofdje over de rand van de maxi-cosi kwam.

Terug
Bovenaan