Tips voor een recept met pasta

Dag allemaal,

Ons kleintjes heeft eten ontdekt, warm eten is favoriet. Heeft iemand een lekker en simpel gerecht met een pastasoort? Een soort babyvriendelijke macaroni?

Groetjes!
 
Meest simpele: kook pasta (bijv macaroni) en maak zelf een saus met tomaten (ontvellen, koken en pureren) en doe daar verse groente doorheen. Hier altijd een hit!
 
Bij de AH had je hele fijne pasta speciaal voor baby's. Ik weet niet of ze dat nog hebben. En inderdaad zoals hiervoor gezegd wordt, tomaten ontvellen, pureren en koken
 
Als je baby al zelf kan eten met z'n handjes, dan een beetje grotere macaroni zoals spirelli of van die schelpjes/vlinders. Zelf saus maken van tomaten of op zoek naar een zoutloze saus in de winkel. Je kan wat groenten erdoor doen of dit door de saus heen blenderen.

Als je alles nog pureert maakt het niet zoveel uit welke macaroni je gebruikt.
 
Recepten genoeg hier zie ik. Wij gebruiken altijd de mini penne of een andere mini versie. Dat is net een fijn formaat voor babies en dreumessen om vast te pakken, en te klein om een verstikkingsgevaar te zijn. Volgens mij is het van gran italia? In elk geval niet van eigen merk. Maar onze ah en jumbo verkopen het beiden. 
 
Oh en de tomatenblokjes en puree van Heinz hebben heel weinig zout. Veel minder dan huismerk. Die gebruik ik altijd. 
 
Ik maak altijd tomatensaus met tomatenblokjes en courgette(aan het einde pureren). Het is even zoeken, maar er zijn meerdere soorten tomatenblokjes zonder toegevoegd zout. 
 
Terug
Bovenaan