Tips voor eerste groentehapjes.

<p>Over een paar weekjes mogen wij beginnen met de eerste groentehapjes, dan is onze zoon 4 maanden oud.</p><p>Ik heb al een stoomkoker en blender in een gekocht (nutribaby) en wil graag zelf de hapjes gaan maken.</p><p>Ik heb al een beetje gegoogeld en op bol.com gekeken naar leuke receptenboekjes. Hebben jullie leuke suggesties en tips? En qua invriezen ook tips?</p><p> </p><p>Ben benieuwd???</p>

In het begin geef je enkele smaken,  dus niks mengen. Ik maak de hapjes ook zelf. Ik vries ze in als ijsklontjes. Dan is 1 klontje een hapje. Mocht ze uiteindelijk meer gaan eten kan ik er een extra klontje uithalen. 

Wortels en pastinaak zijn hele zachte smaken. Ik heb mijn hapjes ook zelf gemaakt, alleen die eerste hapjes at ze veel beter uit potje. Dat is mega zacht en vloeibaar. Ging hier beter zodra ze het eten van lepel gewend was overgestapt op zelfgemaakte. Wortel en pastinaak van ah eigen merk heeft ze mee leren eten

Je gaat in het begin enkel smaken geven.  Dus aan recepten  boekjes heb je nu nog niks. 
Ik zou je aan raden vers en uit  het potje  te geven. Dit gaf het CB mij als tip.
Als je alleen maar vers gaat geven heb je kans dat hij als je een keer weg bent en een potje wil geven het niet lust. Dit is ook andersom voor mensen  die alleen potjes geven.  Dat ze dan moeilijk  vers gaan eten.
Verder gewoon kijken naar het behoefte van je kindje. Mijn zoontje vond het verschrikkelijk  in het begin zodra hij de lepel al zag begon die al te huilen. Toen elke keer een aantal dagen gestopt en daarna weereens geprobeerd  en een aantal weken verder gaat het steeds beter ??

Tips: 1 smaak een aantal dagen achter elkaar aanbieden, baby’s hebben tijd nodig om aan een smaak te wennen. Dus bijvoorbeeld 3 dagen wortel, 3 dagen bloemkool etc.. of een week dezelfde smaak, net wat jij wilt. 
Beginnen met zachte smaken en niet met fruit. Ik maak alle hapjes zelf en vries het in als ijsblokjes. 
Zoete aardappel is hier een succes. 

Bedankt dames! Goeie Tips!!?
Wel zou ik het leuk vinden om alvast tips voor leuke receptenboekjes te krijgen, alvast voor later. Ik ben bijna jarig, dus dat zijn leuke cadeautjes om te vragen?

Na de eerste oefen hapjes, haal ik, nu mijn dochtertje 7 maanden is, inspiratie uit 500 baby&peuter gerechten. Overzichtelijk en leuke variaties

Na de eerste oefen hapjes, haal ik, nu mijn dochtertje 7 maanden is, inspiratie uit 500 baby&peuter gerechten. Overzichtelijk en leuke variaties

Terug
Bovenaan