tips voor eerste verjaardag te vieren

Hallo mama's..
Hier dan nog een berichtje van mij,nadat ik net ff me ei kwijt moest over het groter worden.
26 juni is het dan zo ver, mijn kleintje wordt 1 jaar.
Hoe pak ik het leuk aan voor de kleine en voor de visite?
Heb al wel gezegt vanaf 2 uur, zodat zoon lief nog ff kan slapen.
Weet iemand nog leuke tips over versieringen, leuke kado's om te vragen hapjes ect ect.

Alvast weer bedankt..... groetjes lola
 
Hoi Iola,
Tja het gaat echt zo snel als dat ze zeggen he? Leuk, maar toch.....

Mijn mannetje is helemaal gek op felgekleurde slingers en balonnen!!
Dat vinden kids over het algemeen heel interessant.
Over het feestje zelf kan ik je geen tips geven want dat duurt voor ons  nog 3 maandjes....
Ja ook bij mij gaat het veel te snel naar mijn zin.
Ik hoop voor jullie dat het lekker weer is, kun je het mooi buiten vieren.

Heel veel plezier en voorpret gewenst

Groetjes Melanie
 
Hoi hoi,

Mijn oudste is vorige week alweer 2 geworden. Ik merkte bij haar 1e verjaardag dat het een beetje te druk en te veel voor haar was. Ik heb dus met haar 2e verjaardag ook minder mensen uitgenodigd. Ook heb ik de tijd verkort. Zodat ze nog even op adem kon komen voordat ze naar bed moest. Ik had de huikamer versierd met ballonnen en slingers . Verder had ik op mijn ramen Hoera 2 jaar geschilderd. Dit kun je doen door met de computer de letters een voor een uit te printen ( vergroot) dan de letters zelf uitteknippen en het vel op je raam te plakken ( vergeet niet de open gedeeltes ook weer op je raam te plakken) dan met spons of doekje de letters tamponeren met verf ( licht drukken met spons of doek) Als het droog is de vellen weg halen en voila. Je kunt dit met gewone verf op waterbasis doen. Na de verjaardag met knoei/billen doekjes de verf er af poeten en nog even ( grrrr) ramen wassen en alles is weer schoon.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=A4LDWNHG

zie foto.

groetjes en veel plezier
 
hoi hoi

Bij onze dochter hebben we haar 1e verjaardag rustig gevierd, met opa's , oma's , ooms en tantes en wat goede vrienden. We hadden uitnodigingen verstuurd (ook omdat we het op een andere dag vierden dan haar verjaardag) en vanaf 15.00  was iedereen welkom. Toen  de taart met kaarsjes gedaan en kadootjes gegeven. Wij hadden een driewielertje gevraagd met een duwstang, en dat werd door de opa's en oma's samen gegeven. Verder wat kleine kadootjes, niet te veel, want na 3 kadootjes uitpakken had ze het wel gehad.
De huiskamer had ik versierd met wat slingers en ballonnen, dat vond ze wel helemaal te gek. En de kinderstoel had ik ook versierd.

Op haar 2e verjaardag had ze na een uurtje ook  wel bekeken. Ze wou geen kadootjes meer uitpakken en alleen nog maar bij papa of mama op schoot zitten..
Als ouders is het natuurlijk een enorme mijlpaal, maar je kindje zegt het nog helemaal niets, maar misschien ligt het aan mijn kind, is wel een beetje verlegen en stilletjes, zeker als dingen anders gaan dan anders.

Alvast heel veel plezier gewenst !
 
Hoi,

Ja dat is toch een hele mijlpaal he, zo'n eerste verjaardag. Ik was door andere moeders gewaarschuwd dat je kindje het snel te druk kan vinden, dus wij hadden niet het aantal genodigden, maar wel de tijd beperkt: van 16 tot 18 uur. Uiteindelijk kwam de eerste om 15:30 en ging de laatste om 19:30 uur weg, maar alles liep prima. Hij kon er erg goed tegen en was erg dankbaar voor elk kado. Uitpakken en dan daarmee gaan spelen. Tot een ander kindje het uit z'n handen trok, natuurlijk.  Hij is echt schandalig verwend.
Wij hadden ook het huis versierd met slingers en ballonnen en dat vond hij heel erg leuk. Hapjes had ik gewoon voor de volwassenen gedaan (hartige taart, gerookte zalm enzo)en wat speciale dingen voor de kinderen. En taart natuurlijk. Daar vond onze kleine niks aan trouwens, ook niet om in te slaan.

Veel plezier straks! Het blijft toch wel heel bijzonder.
 
Hoi,

Wij zijn 2 dagen later 'aan de beurt', op de 28e dus, wordt onze zoon ook alweer 1.... en het is me toch snel gegaan. Van klein hulpeloos frummeltje (oké 4,5 kilo is niet echt een frummeltje, maar je begrijpt me wel) naar een echte dreumes die door de kamer tijgert en een eigen willtje heeft.

Maar die verjaardag dus.
Wij gaan natuurlijk de kamer versieren. In april was ik jarig en hij vond de ballonnen (die we apart voor hem hadden opgehangen) geweldig! Zodra hij binnen kwam moest er tegen de ballonnen geslagen worden. Dus een slinger en wat ballonnen. Mocht het mooi weer zijn dan hangen we zo'n plastic slinger van de achterdeur naar de parasol, want dan zal het 'feestje' toch veel buiten zijn.

Wij spreiden het bezoek een beetje over de dag tussen z'n slaapjes door en steeds niet teveel. 's ochtends komen z'n ene opa en oma. Die blijven misschien een broodje eten en dan gaat hij lekker gewoon op z'n eigen tijd naar bed.
's middags komen 2 buurvrouwen met hun kindjes die niet zoveel in leeftijd verschillen en dan gaat hij voor een 2e slaapje naar bed (ja, hij slaapt nog heerlijk 2 keer).Rond een uur of half 5 komen dan mijn ouders en broers + aanhang. Bij mooi weer gaan we BBQ'en. Dit is natuurlijk meer voor ons, want onze zoon gaat rond half 7 naar bed.
Bij deze 'groep' doen we de kliedertaart, als hij dat wil doen tenminste....

We weten dat hij een zandbak krijgt van mijn ouders, dus wij vragen verder wat kleine dingetjes voor erin. Emmertje + schepje, zandvormpjes, een 'truck'. Dat soort dingetjes. Verder is Duplo altijd goed o.i.d.

Groetjes,
Marije
 
Ik ben ook al druk aan t nadenken over zijn eerste verjaardag (augustus)
Dit hebben wij besloten
We hopen natuurlijk op mooi weer 5 aug dus we hebben een kans We proberen het allemaal buiten
te doen.we hebben hier de ruimte voor en zelfs met regen hoeven we niet naar binnen. Iedereen mag komen maar ALLEEN op de dag dat we t vieren, En we houden t van 2 tot 5 uur.Daar tussen gaan we bbq en en zetten we een zwembad voor de kinders neer.Maar om 5 uur is het toch echt afgelopen met de pret. Ik denk echt dat t belangrijk is om er een tijd aan te geven. groetjes
 
Ik ben ook al druk aan t nadenken over zijn eerste verjaardag (augustus)
Dit hebben wij besloten
We hopen natuurlijk op mooi weer 5 aug dus we hebben een kans We proberen het allemaal buiten
te doen.we hebben hier de ruimte voor en zelfs met regen hoeven we niet naar binnen. Iedereen mag komen maar ALLEEN op de dag dat we t vieren, En we houden t van 2 tot 5 uur.Daar tussen gaan we bbq en en zetten we een zwembad voor de kinders neer.Maar om 5 uur is het toch echt afgelopen met de pret. Ik denk echt dat t belangrijk is om er een tijd aan te geven. groetjes
 
Terug
Bovenaan