Tips voor flauwtes/lage bloeddruk

Dag dames!

Vanaf mijn 20e week heb ik last gekregen van mijn lagebloeddruk. De eerste keer dat ik dit kreeg was onder de douch, een flauwval gevoel met symptomen zoals misselijk worden, slecht zien, rillerig, hartkloppingen, zweten en echt het gevoel dat je gaat flauwvallen.
Momenteel ben ik 25+5 weken zwanger.
Mijn VK gaf aan soms even een dropje te nemen en niet te veel hooi op mijn vork te nemen. Maar ik vroeg mij af als jullie misschien wat meer tips hadden?

De afgelopen 24 uur ben ik al drie keer niet lekker geworden, in de winkels. Bij de laatste twee keer had ik goed ontbeten, dextro en zoute dropjes bij me en ingenomen voordat dit gebeurde en mocht dus helaas niet baten..
Ik vind dit beangstigend en hopelijk zijn er meerdere dames met hetzelfde probleem, of zijn er dames die gewoonweg wat tips hebben? :)


 
Vervelend hé! Ik herken het wel. Hierom heb ik altijd een muesli reepje met chocolade en een flesje water bij me. Dit werkt echt goed voor mij.
 
Ik had het ook. Ik dronk regelmatig een kopje bouillon, verder niet heel veel tips naast de al genoemde drop en Dextrose. Als ik het aan voelde komen ging ik meteen zitten en iets eten. Dan was het snel over.
 
Ik heb hier ook sinds begin van mijn zwangerschap last van! Vooral rustig aan doen op een dag, klein middagdutje. Wat ik extra neem is verhoogde ijzer drankjes zoals Roosvicee Ferro of Floradix en dat in combi met vitamineC.. misschien kan dit bij jou ook nog extra helpen? Ik ben nu 34wk dus hopelijk bijna klaar?? jij succes nog even!
 
Ik had dit ook. Uiteindelijk bleek dat ik veel te weinig dronk ☺️ toen bewust een liter extra gaan drinken per dag en binnen twee dagen waren alle klachten weg ?
 
Ik heb het ok bij al mijn zwangerschappen gehad.
Ik moest van de gynaecoloog idd veel zoute dropjes eten en veel water drinken.
En goed eten dat lukt niet altijd omdat ik 9 maanden misselijk ben geweest met overgeven.
Ik leefde op witte droogen broodjes ?
 
Oh ik had dit ook! Vanaf 16 weken al geloof ik. Mijn bloeddruk is nooit hoog geweest.  Ik nam op m'n werk standaard om 9 uur een banaan. En zorgde altijd voor een opkikker op m'n bureau. Die nam ik altijd rond half 12, maar als t eerder nodig was dan was m'n collega zo lief die voor me klaar te maken.  Verder at ik elke dag 2 tomaten. Stukje bijgeloof, maar 't hielp wel?. Vooral goed eten verdeeld over de dag hielp mij goed. Bij mij werkten dropjes voor geen meter. Moest ik eerst een hele zak opeten.. nou dan zat ik al op de grond, uit veiligheid dat ik niet om zou vallen.
Ik werk in een Huisartsenpraktijk. Ben ook vaak op 1 van de onderzoeksbanken gaan liggen met m'n benen omhoog, hielp ook goed!
 
Terug
Bovenaan