Tips voor het kraamfeest?

Hoi,

A.s. zondagmiddag geven wij een kraamborrel.
Bij mijn schoonouders thuis, tussen  15.00 en  18.00 uur is iedereen welkom.
Ik ben heel erg benieuwd naar het aantal mensen en het weer....
We hebben gedacht aan vlaggetjes, slingers, balonnen, drinken en hapjes.
Maar hebben jullie nog tips of adviezen of ervaringen waar ik rekening mee kan/moet houden?
Moeten we de mensen die weer naar huis gaan, wat meegeven?? En hebben jullie ervaringen met een gastenboek?? Ik denk niet dat we dat gaan gebruiken hoor, vraag me af of mensen daar wat in gaan schrijven....
Ik hoor graag van jullie!

Alvast bedankt.
 
Zelf heb ik ook een kraamfeest gegeven en heb ik op de tafel van de hapjes, drankjes, glazen e.d. twee foto's van vlak na de geboorte in een lijstje gezet.

Verder kun je met die gekleurde muisjes veel doen. Bijv. op slagroomsoesjes een heel klein beetje boter smeren en dan dopen in de gekleurde muisjes. Heel feestelijk én lekker.
Datzelfde kun je doen met simpele mariabeschuitjes. Leuk voor kleine kinderen als die ook komen.

Eventueel een speelhoekje maken voor kleine kinderen waar ze zich kunnen vermaken.

Heel veel plezier!!!
 
Hoi!

Wij gaan ook nog een kraamfeestje geven. Daarvoor heb ik ook 3 fotolijstjes gemaakt: 1 met een foto van de baby en 2 met een foto van mezelf en de vader, beide als babies. Ik verwacht dat de discussie op wie de baby lijkt dan snel op gang komt!

Verder zorg ik voor passende muziek; ik heb een lullaby-cd gekregen, dus die wordt gedraaid, lekker rustige achtergrond muziek.

Met creppapier wil ik de tafels wat versieren, omdat we een zoontje hebben wordt het dus blauw creppapier.

Inderdaad een kinderspeelhoek inrichten voor visite-kids.

Ik wil wel een kraamreceptieboek neerleggen. Je kunt ook een leuk gekleurd schrift gebruiken. Vraag iedereen een wens, opmerking, gedachte oid voor je kindje er in te zetten. Leuk voor later!

Met blauwe of roze gepofte rijstsnoepjes kun je hapjes leuk versieren!

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt!

Groetjes,
Daisy
 
Terug
Bovenaan