Tips voor hoestdrank en tandenpoetsen

<p>Hi,</p><p> </p><p>Onze dochter van bijna twee vind alles vreselijk wat bij haar gezicht moet gebeuren (denk aan neus snuiten, tandenpoetsen, haar wassen, oren schoonmaken etc.) </p><p> </p><p>Nu hoest ze de laatste tijd voornamekijk in de nacht heel erg dus toch maar hoestdrank gehaald maar wij krijgen dit met geen mogelijkheid erin. (Geen lepel, geen fles of via het cupje) Heeft iemand de gouden tip? </p><p> </p><p>Dan punt 2, het tandenpoetsen is ook zoals je misschien al wel door hebt één groot drama. Die tandenborstel gaat absoluut niet de mond in en ook hierin hebben we alles al geprobeerd. Spelletjes, samen poetsen etc. als je dus hier ook een gouden tip voor weet dan hoor ik dit heel graag!</p><p>Groetjes</p><p>Manon </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Ik geef ze hoestdrank met een spuitje. In de mond, leeg spuiten en klaar. Scheelt ook een hoop geklieder.

Tanden poetsen was hier ook een strijd. Maar dat was ineens opgelost toen ik een liedje over tandenpoetsen ging zingen. En een elektrische tandenborstel is hier ook een hit

Misschien kun je honing proberen. Dat is lekker zoet en helpt hier goed tegen de hoest.

Voor tanden poetsen heb ik geen tip, dat is hier ook drama. Wij doen het liggend en eentje poetst en anders houd zijn handjes vast. Is even niet leuk maar als we dat niet doen dan komt er niks van en tandplak zie ik dan gewoon verschijnen na een aantal dagen.
Ik heb mij werkelijk afgevraagd waarom er nog niemand een uitvinding hier voor heeft.
Trouwens ik heb wel een apart soort tandenborstel die je vult met tandpasta en die kunnen ze in doen, dan heen en weer bewegen en dan zijn alle tanden tegelijk gepoetst. Maar die past mijn zoontje nog niet van 1.5.

Voor het tandenpoetsen ben ik met mijn dochtertje van 1,5 begonnen met het liedje van juf roos. Zodra ik het begin te zingen gaat zij op zoek naar de tandenborstel. Ze wilt het nog wel steeds zelf doen maar dat is een ander probleem. ?

Wij hebben ook problemen met medicijnen geven. Ik doe het tegenwoordig in n glas met een klein beetje water of sap en dan met een rietje. Zo wil hij het nog wel naar binnen krijgen. Met zo’n spuit spuugt hij het zo uit of moet ie zelfs overgeven, dus dat vermijd ik liever. En afleiden, bijvoorbeeld voor de tv geven waardoor ze niet echt doorhebben dat ze wat krijgen. Succes!

Voor de inname geen tips. Maar voor het hoesten kun je ook het hoofdeinde een beetje omhoog zetten. Rol handdoek onder het matrasje bijvoorbeeld. Dat heeft meer effect dan hoestdrank, dat werkt vaak maar heel kort.

Terug
Bovenaan