tips voor hoesten na rs virus?

A

Anoniem

Guest
Heeft iemand een tip voor het volgende probleem. Als iemand de problemen herkent, zou ook al geweldig zijn.

Iris loopt al drie maanden te kwakkelen, dikke roggel in haar keel, hoesten hoesten en nog eens hoesten. In de eerste maand kreeg ze een fikse ooronsteking. In de derde maand de zesde ziekte erbij en een week later lag ze in het ziekenhuis vanwege benauwdheidsproblemen door het rs virus. Van de 4 weken in de laatste maand is ze er drie ziek geweest.

Nu is ze dus herstellende van het rs virus, en hoest natuurlijk als een gek. Snachts hoest ze zich wakker en blijft vervolgens nog uren bezig om weer in slaap te komen, omdat ze steeds weer moet hoesten.

Ik heb al neusspray geprobeerd, haar matras aan de hoofdkant wat hoger gemaakt, ventolin via de babyhaler, hypoalergene melk ipv gewone zodat ze minder slijm in haar keel heeft, tussistin van vsm.
Iemand nog tips?

Groet Eva

Hoi Eva,

Vervelend he die nasleep van rs. helaas is deze periode altijd best lang bij die kleintjes.
Mijn zoontje Luc is vandaag thuis gekomen na een weekje ziekenhuis ook rs.
Mag jij gewoon doorgaan met de ventolin?
Hier worden ze ook onrustig van en krijgen ze een gejaagd gevoel, als het geen effect heeft op het benauwdheid zou ik er zeker niet zomaar mee doorgaan.
Tussen benauwdheid en hoesten zit een verschil en als het niet helpt hebben ze mij aangeraden dit niet te gebruiken, is namelijk niet het gezondste goedje.
anders even lekker ondere de stoom van een goede warme douche voor het slapen zodat het slijm wat los kan komen te zitten.
De nasleep kan in het ergste geval nog een paar dikke maanden zijn.

succes ermee
groetjes monique

wat ik nog wilde zeggen , het duurt uren eerdat ze weer slaapt in de nacht. probeer niet te vernevelen voor het slapen gaan. dit maakt ze onrustig door de medicijnen in de ventolin.
Heb dit gemerkt bij zijn vorige opname en andere ouders vertelde mij precies het zelfde
heb dit nu niet meer gedaan,

Ah ok, bedankt!

Zal de Ventolin es overslaan voor het slapen gaan. Meestal gaat ze wel redelijk op tijd slapen, maar is ze tegenwoordig na een uur weer wakker. Het tweede deel van de nacht slaapt ze tegenwoordig aanmerkelijk dieper, dus dat kan idd daar wel eens aan liggen.

Bedankt!

Moosje,

bedankt voor je dikke tip! Ik ben nu gestopt met de ventolin en prompt sliep ze twee nachten door. Ze slaapt veeel dieper en lijkt niet benauwder, gewoon hetzelfde.
Je had helemaal gelijk dat ze daar slechter van slapen.

Wat een opluchting na drie maanden van behoorlijk vaak snachts je bed uit moeten!

Groet Eva

Hey ,
Wat fijn voor je,
Ja die ventolin is niet goed om lekker te gaan slapen. Luc werd om 23:00 uur opgenomen en werd ook nog even verneveld, dikke pech hij werd hyper en om drie uur in de nacht stond ik nog langs z'n bedje omdat hij niet wilde slapen.
Ben maar gewoon gegaan maar herkende dit helemaal van de vorige keer met de ventolin. heb deze ook thuis maar gebruik het niet.

groetjes Monqiue

ik hoor eigenlijk niet op jullie forum, maar vind het zo leuk om alles te lezen en van te leren!
ik heb ook nog een tip bij verkoudheid/benauwdheid: een gesnipperde ui in de kamer.  
die leg ik  op de luieremmer, en het stinkt vreselijk, maar ik vind het enorm helpen!
ben blij dat jullie nu beter slapen, en succes ermee!

En die luieremmer stonk toch al ;-)

Bedankt voor de tip. Natuurlijk! Zo deden ze het vroeger immers ook...
Zal het de volgende keer es proberen.

Groet Eva

Terug
Bovenaan