Tips voor in de auto?

Efraim vind de auto juist wel leuk en hij valt ook meestal in slaap dus dat probleem hebben we hier niet zo eigenlijk.
Vaak neem ik wat boekjes mee en we hebben zo'n auto stuurtje op batterijen die ook wel eens mee mag.
Misschien ernaast gaan zitten???

Hoi!
Wij rijden regelmatig naar de schoonfamilie in Duitsland. Meestal een rit waarbij we zo'n 6 a 7 uur onderweg zijn (incl. stops). Op zich heeft Lara geen hekel aan autorijden. Het eerste gedeelte van zo'n reis houdt ze zichzelf bezig; beetje uit het raam kijken, met de 2 knuffeltjes spelen die met een zuignapje aan het raampje zitten (kan ze er zelf aftrekken) of met wat andere speeltjes. Als ze begint te miepen kan ik haar meestal nog wel bezig houden met andere speeltjes, flesje drinken of iets te eten. We stoppen ook regelmatig en dat geeft ook weer even afwisseling. Ik hou in mijn eigen tas een voorraadje met speeltjes die of nieuw voor haar zijn of waar ze thuis al een poos niet mee gespeeld heeft. Die kan ik haar dan 1 voor 1 geven. En denk daarbij ook aan simpele dingen als een sleutelhanger of een knuffeltje waar je een lintje/touwtje/kettinkje/kattenbelletje aan hebt gedaan. Ze vindt het erg leuk om dat helemaal te onderzoeken!
Heel soms valt ze in slaap (slaapknuffel bij de hand houden!), maar pas nadat ze erg lang heeft geprobeerd om wakker te blijven.

We hebben een paar keer gehad dat ze tijdens het laatste uur van de reis er helemaal doorheen zat; niet kunnen slapen, niet willen drinken/eten en gewoon keihard huilen! Dat is echt hartverscheurend, maar je kunt dan gewoon niets doen, behalve hard doorrijden zodat ze snel thuis bent... Ik hoop dat jullie dan al in Deventer zijn!!!

Veel succes!

Jacoline mv Lara.

Hoi,

Wij proberen zoveel mogelijk lange afstanden te rijden tijdens Heather d'r slaapje. Na een half uurtje is ze dan lekker onder zeil.

Groetjes, KT

Zo doen wij het ook. We gaan gewoon weg als Floris moe is en eigenlijk naar bed moet. Meestal ligt hij dan na 10 minuten rijden al te slapen.
Verder zou ik inderdaad wat verschillende speeltjes meenemen en wat eten en te drinken.

Veel succes!

Liefs Femke

Elsa slaapt helaas nooit in de auto, ook niet als ze moe is. Dus we zien morgen wel hoe het gaat, alle andere optie's hebben we ook al wel geprobeerd. Dus het is hier gewoon afwachten.

wat bij Lukas juist goed werkt is hem zo wakker mogelijk in de auto zetten, dus net na zijn slaapje. Op een of andere manier kan hij zich dan veel beter vermaken

Terug
Bovenaan