Tips voor kindveiligheid !!

A

Anoniem

Guest

Hoi mama's,

Door ervaring merken we nu dat we ogen en oren te kort hebben bij het in de gaten houden van je kleine hummel.

Veel weten we al of kunnen we opzoeken op:

http://www.kind-veiligheid.nl/

Maar door bepaalde situaties kun je wel eens op de meest ingineuse ideeen komen wat betreft het verbeteren van de veiligheid in huis. Ideeen waar je normaal gesproken totaal niet aan zou hebben gedacht.

Zet je tip in deze topic!
We kunnen er namelijk allemaal wat van opsteken!!

Esmé mv Kay

Geen tip maar denk eens na over de kiddyguard..

Ik heb hem sinds eergisteren in huis (huiskamer voor trap naar boven) en ben er razend enthousiast over!!

Als je kleine op bed ligt oid en je hebt  hem open dan  zie je er amper iets van omdat hij zichzelf oprolt. Er zit een speciale beveiliging op om hem open te maken en is dus absoluut niet mogelijk voor een klein  kind.  Ook kun je hem instellen dat, als hij open wordt gemaakt, een ratelgeluid geeft wat je altijd waarschuwt dat het hekje open wordt gemaakt. Buiten het feit dat het er erg mooi uit ziet is het naar mijn gevoel ook een veiliger traphekje dan een waar ze zich aan kunnen optrekken of klem tussen kunnen komen te zitten.

Google maar eens op kiddyguard.. Het is zeker de moeite waard!!!

Esmé mv Kay

Hoi

Wij hebben op alle ramen, raambeveiligers zitten op de bovenverdieping.
Dit zijn een soort haakjes die het raam op maximaal 10 cm open kunnen zetten
Dit voorkomt dat kinderen naar buiten kunnen vallen als ze stiekum klimmen.
Dit zijn ongelukken die heel veel voor komen....

Op alle ramen hebben wij dit geplaatst. Ideaal.

groetjes Pascal

Aangezien Stijn de hele dag met de deuren speelt zijn de foam deurbeveiligers erg fijn. Voorkomen dat er vingertjes klem komen te zitten en zijn heel makkelijk aan te brengen en weer af te halen:

...vergeet nog te zeggen dat ik ze bij Prénatal heb gekocht.

Wij hebben die zachte hoekjes op de punten van de tafel gezet..Geen succes, ondanks secondenlijm heeft mevrouw ze al een paar keer er afgesloopt!

Ben wel benieuwd naar tips voor bijvoorbeeld keukenkastjes. We hebben een (dure) nieuwe keuken en willen niet boren in die kastjes om haakjes in te zetten. Andere oplossingen hebben we nog niet gevonden!

Lisenka mv Tessa

Graag hoor ik ook goede tips voor de keukenkastjes en lades. Wij hebben er wel wat van die haakjes op gezet, maar meneer heeft toch kans gezien met zijn vingers tussen de la te komen, want die kan natuurlijk nog net een klein stukje open met haakje..
Groetjes mv Thom

Terug
Bovenaan