Tips voor kleertjes

Hey allemaal.

Ik ben momenteel 26,5 week zwanger en vanwege chronische ziekte en recente complicaties daarvan heb ik enorme kans op vroeg geboorte. Echter weten wij niet wat het geslacht van het kindje wordt en weten we ook niet zeker of de vroeggeboorte ook echt gebeurt, de kans is alleen groot. Nu willen we voor bij de geboorte zowel een echt jongens setje als meisjes setje halen als eerste outfit.. Maar nu twijfel ik in welke maat ik het moet halen.. En ik heb niet een enorm budget dus ik weet niet hoe ik het aan moet pakken want ik kan niet in alle prematuur maten en de gewone maat 50 van beide setjes 1 aankoop doen.. Dat is helaas aan de dure kant + het feit dat je dan een heel deel van die kleertjes dus al niet meer gebruikt. Heeft iemand tips om dit slim aan te pakken zonder meteen teveel geld kwijt te zijn? Ik wil namelijk gewoon wel echt heel graag een setje vinden passend bij het geslacht op dat moment maar gezien de onzekerheid op dit moment weet ik niet in elke maat ik het best kan shoppen en waar.. Please help a mom to be out

Als je kindje echt veel te vroeg geboren wordt dragen ze in de couveuse nog geen kleertjes. Je hebt dan genoeg tijd om een pakje te bestellen tegen de tijd dat je kindje kleertjes aankrijgt, en dan weet je ook welke maat dat moet zijn. Van een echt geboortepakje is dan dus geen sprake denk ik. Kun je niet voor beide geslachten online iets moois uitzoeken en dit zo 'achter de hand houden'? Stel dat je de zwangerschap wel uitdraagt dan bestel je op het eind die twee pakjes (of 1 neutraal pakje) in een reguliere maat. 

Je kunt gebruik maken van de retourtermijn van bijvoorbeeld zalando. Die hebben 100 dagen. Laat je het in de verpakking met kaartjes eraan. Zodra je kindje geboren is pak je degene die je wilt gebruiken uit, even gauw in de was en volgende dag kan het aan. 
Verder denk ik ook dat je over een erg vroeggeboren kindje geen zorgen hoeft te maken vwb kleertjes, die zal het nog niet dragen. Ik hoop voor je dat je dat niet mee zult maken. (Zelf ook met dat risico gelopen, dus ik weet hoe spannend het is, sterkte). 
Mijn dochter kwam een maand te vroeg maar was evengoed 3400 gram en paste maat 50. Als het wat groot is kun je de mouwtjes en broekspijpjes wat omslaan. Krijg je groeiecho's? Die zeggen misschien ook iets over of je een grote of kleine baby verwacht. Heel veel babies passen maat 50 niet of maar heel kort. Dus zelfs bij een paar weekjes eerder is dat best een veilig maatje om vanuit te gaan denk ik. 

Kijk eens op vinted, ik ben nu zelf ook kleding maat 44 aan het verkopen voor 2 a 3 euro per setje. Ik heb alles zelf wel nieuw gekocht en het is echt amper gedragen. Wat hierboven ook gezegd word als je kindje echt prematuur is komt het in de couveuse en heb je genoeg tijd om kleertjes te kopen. Succes nog de komende weken!

Om het goedkoper te maken zou je voor een neutraal kleur broekje en romper kunnen gaan zodat je alleen de shirtjes in roze of blauw hoeft te kopen
Ik vind losse broekjes en shirtjes nu ze zo klein zijn (kleine meid is 4 dagen) makkelijker dan het "geboorte" boxpakje dat ik voor haar had gekocht. Veel te veel gedoe met verschonen enzo.

Je kunt eventueel voor een naturel pakje gaan en dan mutsje en sokjes wel wat meer in jongens of meisjeskleur? Of een mooie omslagdoek in zo'n kleur?

Ik weet ook niet wat het wordt, ik heb nu een mintgroen setje klaarliggen en een wit/geel setje. Echte meisjes of jongenskleding koop ik wel na de geboorte. Verder heb ik nu veel neutrale kleertjes, in wit, geel, grijs, donkerblauw. Mijn budget is ook niet supergroot, maar op marktplaats kun je leuke dingen vinden voor een nog leukere prijs! En Vinted is ook leuk.

Terug
Bovenaan