Tips voor komende week?

<p>Hey dames,</p><p> </p><p>Ik heb even een vraag. Ik kijk enorm tegen komende week op omdat het zo ontzettend heet wordt. Mijn dochter van drie maanden slaapt op een kamer waar het soms wel 33! graden kan worden als het buiten zo heet is..nou heeft mijn man bij de afgelopen hete dagen die er waren al wat folie op haar ramen geplakt maar dat haalt weinig uit. Ik vraag me af hoe we haar tijdens het slapen, met name de nachten, zo koel mogelijk kunnen houden..iemand tips?</p><p>de laatste hittegolf heb ik haar maar gedeeltelijk bij ons op bed laten slapen , omdat het bij ons toch net iets minder heet is, en s nachts toch naar haar eigen kamertje gebracht..ze lag toen enkel in haar luier op bed zonder laken want het was alnog niet te doen. Ze heeft een plafond ventilator maar op de eoa manier durf ik die snachts niet goed aan te laten staan..wat zouden jullie doen/ adviseren?</p>

Precies wat ik ook dacht... er komt weer hitte.. wat nu! Wij hebben de vorige keer met zijn alle beneden geslapen en airco maar ook dat is niet alles. Want airco slaat enorm op je luchtwegen. Ik lees dus mee

Wij zetten een staande ventilator in de kamer en die laten we dan net langs het bedje blazen. Het koelt er niet echt van af maar de koelere lucht helpt wel om haar beter in slaap te krijgen en te houden. Haal hem weg als wij naar bed gaan, vind het geen prettig idee als hij aanstaat bij haar als we slapen. Ze ligt dan in luier en dunne slaapzak. En voordat ze naar bed gaat in een lauw badje om af te koelen. 

Wij liggen onder schuin dak. Ook loopt de temperatuur daar op tot nog warmer dan buiten. Zelfs een keer 37 graden.

We hebben airco. Die zet ik aan als we er niet zijn, dan is het tenminste wat afgekoeld. Verder alles dicht, gordijnen ook. (Ik wil het liefst van die rolluiken) ons huis is ook nog niet echt geisoleerd dus ik zie er echt tegenop.

Laat haar alleen in een luier slapen en voor elk dutje ff in bad om af te koelen(33 graden water) maar tegen de warmte verder kan je denk ik weinig doen.. Die gaat ook in de muren zitten

Hier tikt de baby kamer soms wel 38 graden aan. 
Dochtertje slaapt dan ook alleen in een luier en verder niks. 
Wij doen het volgende:
Gordijnen blijven de hele dag dicht. 
We leggen s nachts 2 flessen water in de diepvries en die zetten we de volgende dag op haar kamer met de ventilator er voor. Haar kamer wordt er niet gelijk 10 graden kouder van, maar alle beetjes helpen. Dit doen we tegen einde van de middag. En we halen de ventilator weer weg voordat wij op bed gaan. Ventilator staat sws niet op het ledikantje gericht 
Vaak helpt het ook om alles tegen elkaar open te zetten boven. 
En ik doe m’n dochtertje ook in een verkoelend badje, zoals hierboven is gezegd.
Verder heb ik me er wel bij neergelegd dat je er toch niet zoveel aan kan doen ;) 

Dank voog de reactie! Heb inmiddels een ventilator neergezet en flesjes water liggen klaar in de vriezer. Kan ik mooi tussendoor gebruiken ?

Terug
Bovenaan