Tips voor langer slapen

A

Anoniem

Guest
Thijs was altijd een uitstekende slaper. Ik moest hem iedere morgen wakker maken.
Nu is hij al sinds 6 weken iedere morgen om 6.15 uur wakker. Ik geef hem dan een speen en dan slaapt hij door tot ik hem wakker maak. Maar goed, als mama eenmaal wakker is, kan ze niet meer slapen.

Wie heeft een tip?

De tip (misschien klinkt ie lullig) : wen er maar aan, het gaat vanzelf weer over, over een week, een maand, een paar jaar. Iniedergeval zou ik niet beginnen met het geven van eten en drinken om die tijd, want dan wortd het een gewennig.

Enige wat ik zou kunnen bedenken is, je kindje iets later naar bed, maar of dat echt werkt, da's uitproberen. Maar heel veel kinderen hebbend at hoor dat ze gedurende een lange periode om die tijd wakker worden.

Miep

ik vrees dat miep gelijk heeft!!

ik heb ook een periode gehad dat ik moeilijk weer in slaap kwm na een onderbreking van de slaap door een klein wonder, maar nu gaat het weer goed. Stijn slaapt nu ook weer tot ongeveer half 8, na een aantal weken half 6!!!

groetjes, kiki

nou, het grappige is dat ik dus elke ochtend wel gewend was om ff rond 6 uur een speentje te geven ... bram weer ff goed leggen en dan sliep ie weer lekker verder tot ie wakker werd. (ik heb dan wel de mazzel dat ik weer snel in slaap val)
Dus vanochtend dus net zo als anders .... dacht ik ... speentje gegeven ... weer lekker ingestopt enzo. Kom ik terug in de slaapkamer had ik wel het eerste cijfer goed gezien op de wekker .. namelijk een 6, maar het was dus al 6:59 hahahaa. Hij werd dus nu keurig een uur later wakker !! macht der gewoonte !!

Maar ik ben bang dat je er geen invloed op uit kan oefenen.

Nou zeg, ik wil zeggen dat je zowiezo nog mazzel hebt hoor! Ik moet Joshua (7,5 maand) namelijk s'nachts nog 3 keer voeden maar hij is wel vaker wakker... En om 6 uur is het gedaan hoor, hij gaat echt niet meer slapen.

Ik werk ook nog eens full-time en ben alleenstaande ben dus cronisch moe.. Ik heb van alles al geprobeerd niks werkt, behalve voeden want dan gaat hij wel gelijk weer slapen.

Maar goed ik snap dat je anders gewent bent en nu dan ook moe bent, maar het kan erger! Ik hoop voor beide van ons dat het snel anders wordt.

grt suuz

Ach ja, ik heb ook niets te klagen. Thijs doet het hartstikke goed. Het is echt een schatje. En vanmorgen moest ik hem om zeven uur wakker maken. Hopen dat het het weer door heeft. Idd succes met het doorslapen.

Fijn weekend alvast allemaal. Weer lekker genieten met/van de kleintjes

Terug
Bovenaan