tips voor mijn eindwerk gezocht

A

Anoniem

Guest
hallo,
Ik ben een studente grafische vormgeving, en ga als eindwerk een zwangerschapsaftelkalender maken, zodat je kan meeleven tot aan de geboorte van je kindje. Maar om dit te ontwerpen heb ik heel wat informatie nodig, ervaringen van moeders en toekomstige moeders..
Misschien kennen jullie handige sites, ivm de groei van de foetus, de gevaren van een zwangerschap,..
Als tweede verzoekje, had ik graag willen weten wat er voor jullie op zo'n kalender zou moeten staan, en wat juist niet, jullie zijn immers mijn doelgroep.. Alvast bedankt voor de tips!!

Ik vind het echt een buitengewoon niet orginele opdracht, er bestaan al zoveel van die kalenders. Je hoeft maar zwanger op internet in te typen en er komen ik weet niet hoeveel links naar dit soort dingen naar boven, zie bijvoorbeeld zwangerschap.pagina.nl. Ook heb je de 9-maanden agenda en ligt de boekwinkel al vol met dit soort dingen.
Ik kan je dus geen tips geven!

Ink

hoihoi,

Wie weet heb je hier wat aan. Las laatst toevallig een vraag van iemand wanneer ze alles geregeld moest hebben in de zwangerschap. Dus wat misschien nuttig is, is om er bepaalde dingen op te zetten zoals wanneer je de kraamzorg geregeld moet hebben, en de geboortekaartjes uit moet zoeken.

Wat ook een idee kan zijn, is om erop te zetten hoe wat en wanneer je het moet regelen met de aangifte van je kind als je niet getrouwd bent. Ook daar lees je nogal wat vragen over omdat het best ingewikkeld kan zijn.

Handige pagina's zijn misschien: zwangerschap.pagina.nl en baby.pagina.nl.

Over het feit dat je idee misschien niet origineel zou zijn: Volgens mij als je een grafische opleiding doet is het belangrijker hoe iets eruit ziet, dan de orginaliteit van de inhoud.

Veel succes,

Rianne
20w2d

Jammer dat er meteen zo negatief op gereageerd wordt, maar goed....

Wij zijn in verwachting van een tweeling, en helaas is er over tweelingen nog steeds erg weinig te krijgen. Bijna alles is gericht op eenlingen en met een tweeling is het vaak maar gokken hoe en wat.

Mijn idee zou dus zijn om iets te maken wat is bestemd voor ouders van meerlingen. Bijna alles is hiervoor anders, denk maar aan de groei van de kindjes, de groei van je buik, je kan je veel beroerder voelen in de eerste weken (spreek uit ervaring!), de voorbereidingen zijn anders, kamertje inrichten, tweelingwagen zoeken,  wat moet je wel dubbel kopen en wat niet, is het anders om kraamzorg te regelen, hoe verlopen de controles, bevallen kan alleen in het ziekenhuis, hoe gaat dat in zijn werk, hoe zit het met erfelijkheid, wat is het verschil tussen 1 en 2 eiig,  wanneer moet je wat regelen, enz enz enz. En aansluitend misschien een soort "dagboekje" waarin je bepaalde dingen kunt opschrijven als de tweeling geboren is.

Misschien dat je hier iets mee kunt?!

Groetjes Marasje

Jammer dat er meteen zo negatief op gereageerd wordt, maar goed....

Wij zijn in verwachting van een tweeling, en helaas is er over tweelingen nog steeds erg weinig te krijgen. Bijna alles is gericht op eenlingen en met een tweeling is het vaak maar gokken hoe en wat.

Mijn idee zou dus zijn om iets te maken wat is bestemd voor ouders van meerlingen. Bijna alles is hiervoor anders, denk maar aan de groei van de kindjes, de groei van je buik, je kan je veel beroerder voelen in de eerste weken (spreek uit ervaring!), de voorbereidingen zijn anders, kamertje inrichten, tweelingwagen zoeken,  wat moet je wel dubbel kopen en wat niet, is het anders om kraamzorg te regelen, hoe verlopen de controles, bevallen kan alleen in het ziekenhuis, hoe gaat dat in zijn werk, hoe zit het met erfelijkheid, wat is het verschil tussen 1 en 2 eiig,  wanneer moet je wat regelen, enz enz enz. En aansluitend misschien een soort "dagboekje" waarin je bepaalde dingen kunt opschrijven als de tweeling geboren is.

Misschien dat je hier iets mee kunt?!

Groetjes Marasje

hoihoi,

Wie weet heb je hier wat aan. Las laatst toevallig een vraag van iemand wanneer ze alles geregeld moest hebben in de zwangerschap. Dus wat misschien nuttig is, is om er bepaalde dingen op te zetten zoals wanneer je de kraamzorg geregeld moet hebben, en de geboortekaartjes uit moet zoeken.

Wat ook een idee kan zijn, is om erop te zetten hoe wat en wanneer je het moet regelen met de aangifte van je kind als je niet getrouwd bent. Ook daar lees je nogal wat vragen over omdat het best ingewikkeld kan zijn.

Handige pagina's zijn misschien: zwangerschap.pagina.nl en baby.pagina.nl.

Over het feit dat je idee misschien niet origineel zou zijn: Volgens mij als je een grafische opleiding doet is het belangrijker hoe iets eruit ziet, dan de orginaliteit van de inhoud.

Veel succes,

Rianne
20w2d

hi, leuke opdracht,

van een babyvoedingproduct heb ik een kalender gekregen met wat tips en ontwikkeling van de foetus en een ruimte om er zelf wat bij te schrijven.dan heb je later een persoonlijk verhaal voor je kind.
zelf vind ik paternityangel.com (engelse site) helemaal het einde, die hebben ook echofotos van de ontwikkeling van de kleine humpie in je buik
kijk ook eens op  parenting.ivillage.com/pregnancy/calender
die is matig vormgegeven maar heeft hele goede tips.

succes met je eindwerk
groeten Miep36

hoi

ik ben het er met die 2lingmama eens een meerling kalender
ik heb zelf een 2ling van 10 maanden nu en echt alles is gebaseert op 1 kindje ook in mijn zwangerschap bijbel 300 pagina's en 2 pagina's over meerlingen.
dus dat zou een heel orgineel onderwerp zijn en ik wil zelfs mijn echo's wel naar je toe scannen van elke maand geen probleem

groetjes kristel mama van rawan en alan 12-03-05

Terug
Bovenaan