tips voor na de bevalling

Hallo allemaal,

Eigenlijk hoor ik hier niet meer, want ik heb inmiddels een prachtige zoon. Maar even een tip voor de dames die meedoen aan Moeders voor Moeders.. Bewaar die kannetjes. Als je bevallen bent en je hebt hechtingen, dan moet (en wil) je na het toiletbezoek spoelen. Daar kun je die kannetjes uitstekend voor gebruiken. Bwaren dus.

Verder nog de tip voor als je alvast maandverband gaat halen voor na de kraamverbanden; neem de allergoedkoopste baggermaanverband; die zijn niet van plastic en blijven minder plakken aan je hechtingen.

groetjes van greet mv Ynze

Hoi,

Bedankt voor de tips.
Ik kan niet mee doen aan moeders voor moeders (vind ik erg jammer) omdat ik in het buitenland woon en erg veel last heb van blaasontstekingen. Dus die kannetjes heb ik niet.
Dat maandverband is een goed idee, ik zal er op letten.
Een vraag van mijn zijde, doet het uitschuren pijn? En hoe voelt het hechtten aan???
Lijkt me vresslijk. Gelukkig ben ik mij mijn dochter niet uitgescheurt, maar die was ook erg klein (2930 gram).
Ik verwacht dat deze baby groter gaat worden.

Groetjes, Ris

In plaats van die kannen van moeders voor moeders, kan je ook een gewone maatbeker gebruiken of een limonade kan ofzo... Het is gewoon minder pijnlijk als je tijdens het plassen water erlangs laat lopen zodat je urine verdunt wordt. Desnoods kan je ook gewoon een gieter gebruiken.....

Uitscheuren doet wel zeer. Ik vond het een vrij scherpe pijn, maarja aan het eind van je bevalling kan je dat eigenlijk niet zoveel meer schelen. Je hebt dan al zoveel pijn verdragen, dit kan er dan ook nog wel bij.... Hechten vond ik meevallen, de assistent gynacoloog heeft het gelijk na de bevalling gehecht omdat je dan nog onder invloed bent van de endorfinen die je zelf aanmaakt tijdens de bevalling (werkt wat pijnstillend), maarja ik had ook maar twee hechtingen nodig...

Het is gewoon voor iedereen verschillend en het heeft geen zin je hier druk over te maken... Ik ben trouwens wel gelijk na de bevalling en het hechten zo snel mogelijk erop gaan zitten.... Probeerde de hechtingen expres niet te ontzien, zodat er minder vochtophoping zou gaan vormen (met vochtophoping  wordt het  pijnlijker...)

Wat alleen wel heel belangrijk is, is dat je je rust neemt. Je voelt je vrij snel na de bevalling al weer heel wat, maar dat is bedriegelijk.... Je doet snel te veel, waardoor de genezing uiteindelijk langer duurt.... Je mag gedurende zes weken na de bevalling bloedverlies hebben.... doe je het heel rustig aan in die zes weken, dan stopt het bloeden eerder... doe je teveel dan krijg je de rekening wel gepresenteerd...

Sterkte met de bevalling! Groetjes Nynke

Hoi beide,

Ik heb het uitscheuren juist helemaal niet gevoeld, maar het hechten vond ik bijna net zo pijnlijk, maar op een andere manier als het persen. Zo zie je maar hoe verschillend het kan zijn. Ik werd overigens wel afgeleid tijdens het hechten doordat ze Ynze aanlegden. Maar door 2 van die heftige dingen vond ik het wel een beetje druk aan mijn lijf.

Hoe het hechten voelt? Je wordt eerst verdoofd en dat prikje voel je. Daarna voel je "van binnen" niet meer dat je gehecht wordt, maar het buitenste laagje huid schijnen ze niet te kunnen verdoven, dus elk steekje voel je. En dat in een heel gevoelig stukje vel. Dat vond ik dus wel gemeen.

Ik heb ongeveer een ruime week last gehad van de hechtingen; pijnlijk zitten en trekkerig met lopen en bewegen. Met plassen viel het mee, ook omdat ik dus met lauwwarm water spoelde. Ik had oplosbare hechtingen en die ben ik nu 4 weken later bijna allemaal kwijt. Ik moet alleen nog uitproberen hoe het weer op de fiets zit, maar verder voel ik er al niets meer van. Het ziet er alleen allemaal een beetje anders uit dan vroeger.

Succes ermee.
groetjs
greet, mv van Ynze.

Hoi!
Eigenlijk ben ik begin dit jaar al bevallen, maar toch nog ff een tip als je een knip of scheur hebt na de bevalling.
Ik was nl behoorlijk ingeknipt en ja, t plassen deed dus erg pijn...
Ik heb eerst onder de douche geplast met de sproeier erop gericht, later kwam mijn partner met het geniale idee om tijdens t plassen (op t toilet) een bidon met water te gebruiken! Ik had deze steeds gevuld met koud water naast de wc staan, en als ik moest plassen richte ik erop, kneep in de fles en dan spoot t water mee. Echt, het werkt super!!
Succes! Groetjes !

oke mijn tips voor na de bevalling

ik had het verband van tenalady en dat is me prima bevallen

ik was ingeknipt en de hechtingen deden zeer. Wat dan echt goed verlicht is maandverband dat je in de vriezer hebt gedaan dat ertege aan leggen!

Ook ik ben ingeknipt en heb 6 hechtingen gehad.
Van de knip heb ik niets gemerkt. Van het hechten echter wel.
En door een onderhuids hematoom kon ik er ook echt niet op gaan zitten, zoals door iedereen wordt aangeraden.
Ik heb dus veel onder een koude douchestraal gestaan en ook maandverband uit de diepvries ertegen aan. Wel even in een (hydrofiel) washandje doen want als het aan je hechtingen blijft plakken doet het nog meer pijn.

Heidi

Terug
Bovenaan