tips voor nageltjes knippen bij dreumes van 16 maanden?

Bij onze dreumes van 16 maanden wil het me maar niet lukken om zijn nageltjes te knippen. Veel mensen zeggen: 'probeer het eens als ie slaapt', maar dat is een beetje moeilijk, ik ben 31 weken zwanger van zijn broertje/zusje, dus met een dikke buik over zijn ledikantje heenhangen en nageltjes knippen of op mijn hurken door de reling door is even geen optie.

Iemand tips? Telkens weer is het een heel drama.

Groetjes Miranda

Bij ons was het ook altijd drama, totdat we de "nageltjes" gingen knippen van Sjoerd's favoriete knuffel... Eerst samen bij Mickey de nageltjes knippen, daarna bij Sjoerd... Dat ging perfect, en nu kan ik het zonder problemen doen... hij wil wel heel goed meekijken en zich er ook mee bemoeien, "mama, die nog!"

succes ermee,
franka

Ik neem mijn zoontje van 18 maanden altijd op schoot met de tv aan, dat werkt prima. Hij heeft de afleiding van de tv en ik kan rustig z'n nagels knippen. Mocht het een keer wat minder gaan maak ik er inderdaad ook een spelletje van; nagels van mama knippen, nagels van de beer knippen, en dan mag het ineens wel!

Succes!

hoi,

zelf gebruik ik altijd een knippertje en niet een schaartje. En ja, die tv is idd erg handig. Dan zijn ze afgeleid en valt het knippen van 40 nageltjes enigszins nog mee.

succes!!

groetjes van bianca(mama van 2 jongens, 2 en 6 mnd)

Terug
Bovenaan