Tips voor nieuw bed?

Hoi,

We willen ons zoontje de komende dagen overdoen naar een groter bed. Hebben jullie nog tips hoe dit aan te pakken?

Heb in ieder geval een dekbedovertrek gekocht van zijn lievelingstekenfilm.

Verder: dekbed helemaal opdekken, of de helft? Kussen wel of niet gebruiken? Matras ervoor leggen indien hij uit zijn bed valt?

Anyhow, ik hoor graag jullie tips.

Groetjes,
Janneke

zou idd een matrasje op de grond neerleggen, mocht hij uit bed vallen, valt hij zachtjes.

deken heeft nathalia al vanaf dat ze een maand of 6 is. stop hem altijd in, maar zij zelf trekt hem er weer uit, en trekt hem dan tot haar oren hahahaha.
(heeft ze niet van een vreemde, doe ik zelf ook :p)

weet niet wat voor kussen je gekocht heb, maar persoonlijk zou ik nog niet een normale kussen geven, waar wij ook op slapen zeg maar.
is het een heel dun kussentje dan kan je die wel geven.
nathalia slaapt soms (alleen als ze wilt) op een dun sierkussentje. (klein, dun, vierkant)

succes ermee!

nathalia slaapt btw nog in het ledikantje hoor, die wilde niet in het grote bed hahahaha

liefs, do

Ik heb al haar lievelingsdknuffels op bed gelegd en ze heeft een gewoon kinderkussen.
Ik heb ook prinsessendekbedovertrekken voor haar.
En ze ook echt laten voelen je word nou een grote meid of jongen en die kan het best wel.
En het gaat heel goed en inderdaad de eerste ttijd een matrasje e naast gelegd misschien 2 keer eruit gevallen maar gewoon weer terugleggen en dat gaat goed bij ons dan.

mvg lisette

Ik heb al haar lievelingsdknuffels op bed gelegd en ze heeft een gewoon kinderkussen.
Ik heb ook prinsessendekbedovertrekken voor haar.
En ze ook echt laten voelen je word nou een grote meid of jongen en die kan het best wel.
En het gaat heel goed en inderdaad de eerste ttijd een matrasje e naast gelegd misschien 2 keer eruit gevallen maar gewoon weer terugleggen en dat gaat goed bij ons dan.

mvg lisette

Laat je zoon 'helpen' om het bed ik elkaar te zetten en het oude bed uit elkaar halen. Emma en Renske waren zo trots dat ze in een groot bed mochten slapen dat het nooit een probleem is geweest.
En bij een groot bed ben ik begonnen met voorlezen op bed. Gezellig voor het slapen gaan.
Succes!

Mijn zoontje sliep met 20 maanden al in een groot bed. Ging prima! In het begin had ik geen kussen, maar later zo'n kinderkussen (van de Hema) gekocht.
Wij hebben een los bedrekje gekocht bij de Ikea (geloof een euro of 7) Die kan je makkelijk aan het bed maken en later ook weer makkelijk weghalen.
Hier helemaal geen probleem om in het grote bed te laten slapen, ging meteen helemaal prima.

Mijn zoontje sliep met 20 maanden al in een groot bed. Ging prima! In het begin had ik geen kussen, maar later zo'n kinderkussen (van de Hema) gekocht.
Wij hebben een los bedrekje gekocht bij de Ikea (geloof een euro of 7) Die kan je makkelijk aan het bed maken en later ook weer makkelijk weghalen.
Hier helemaal geen probleem om in het grote bed te laten slapen, ging meteen helemaal prima.

Hoi hoi,

Bedoelen jullie een groot bed (1 persoons) of peuterbed?
Wij kopen nu gelijk een 1 persoonsbed. Ik heb meerdere trucjes gezien hoe je die kan verkleinen voor in het begin.
Knuffels of supergrote kussens op voeteneinde leggen. Of met hout een afscheiding maken, om het zo kleiner te maken en dan daarop knuffels ofzo te zetten.
Dit laatste idee zagen we bij bedden van Life line (of zoiets) daar betaalde je voor zoiets al gauw €500,-. Kunnen we zelf ook maken dachten we zo haha.
Wij gaan snel een ander bed kopen (gister van mijn vader en oma gehoord dat zij hem betalen) want Myrthe moet ook nieuwe kamer enzo. Dus eerst nieuw bed en dan snel klussen.
Zo weer heel verhaal....

Succes ermee

Irene

Terug
Bovenaan