Tips voor onderweg

Hoi Dames, ik heb al meer van dit soort topics voorbij zien komen, maar daar zaten voor ons niet echt bruikbare tips bij. Vandaar nog eens mijn vraag: over een aantal weken gaan wij op vakantie met een net 2 jarige en een baby van 6 maanden. De baby van 6 maanden heeft nog niet zoveel nodig onderweg, maar wat kunnen we doen om onze 2 jarige bezig te houden? Hij vindt het erg interessant om naar buiten te kijken maar na een poos is hij dat wel beu. Laatst zijn we op vakantie geweest en toen moesten we 1.5 uur rijden, na een uur was hij er wel klaar mee.. nu moeten we 2 uur rijden. Iets van een filmpje kijken of zo is hij niet in geïnteresseerd. We hebben wel een kinder iPad voor hem maar na 10 minuten is hij deze ook beu en in de auto hebben we geen WiFi of zo voor dit. Hoe zou je een 2 jarige nog meer kunnen vermaken in de auto? Iemand tips??
 
Met een waterkleurboekje. Je vult de ‘stift’ met wat water en kleuren maar! Geen gedoe met meerdere potloden want als de tekening nat word kleurt hij vanzelf. https://www.hema.nl/kind/speelgoed/tekenen-knutselen/waterkleurboek-15910146.html?gclid=Cj0KCQjwub-HBhCyARIsAPctr7ywkQeW6-Hot4L53vmFmCxy8Z2qJtzS2_MFimUpcllp3aL3PZhZxpQaAvLvEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Met muziek. Wij zingen veel liedjes onderweg. Zowel kindermuziek als wat wij zelf leuk vinden. Ze maakt van het Engels wel wat en heeft grote lol. Beetje dansen doet wonderen

En wij kijken vaak wat er om ons heen gebeurt. Op de snelweg is dat iets moeilijker, maar een vrachtauto is mega interessant. En ook de vraag welke kleur heeft het? Hoeveel zie je er? De antwoorden kloppen niet altijd, maar het breekt wel lekker haar gedachtengang.

En een pop-it. Heeft ze laatst gekregen van de buurkinderen en daar kan ze lang mee bezig zijn. Is ook nog verantwoord voor haar motoriek.

Probeer je er niet te druk om te maken. Hoe meer jij er tegen op ziet, hoe negatiever de ervaring zal zijn. Neem het zoals het komt en stop een keertje als het nodig is.
Fijne vakantie alvast!
 
Elk half uur een cadeautje werkte bij ons goed toen we met het vliegtuig gingen. Een potje klei, zo’n pop it, raamstickers, surprise-ei, etc.

Succes!
 
Luisterboek
Boekjes kijken
Cadeautje uitpakken
Knuffels

Je kunt natuurlijk onderweg ook gewoon een keer stoppen bij een speeltuin. Ff halfuurtje spelen en weer door.
 
wij gaan binnenkort 9uur rijden met 2 kleine kids. Inderdaad luisterboeken mee, magneetbordje om op te tekenen, muziek, een paar boekjes (bladeren ze graag in) en dat was het. Ik ben niet van de iPad, vind dat niet nodig. Wij deden ook vaak spelletjes: " ik zie, ik zie wat jij niet ziet en de kleur is.." (vind onze oudste van 4 geweldig en die van 2 doet vrolijk mee door van alles op te noemen)
 
Inderdaad een water kleurboek, magneetbord met magneetjes, raamstickers, een zoekboek (favoriet bij m'n dochter vanaf 2.5 jaar), liedjes zingen en wij doen ook veel spelletjes als 'ik zie ik zie wat jij niet ziet'. Ook een paar losse autootjes en poppetjes zijn ze zoet mee, prikkelt de fantasie.

Twee uur rijden is zo om. Mijn ouders wonen op twee uur afstand en daar rij ik maandelijks in m'n eentje naartoe met 2 kids van ruim 3.5 en bijna 2 jaar. Ook toen ze kleiner waren deed ik het altijd al. Het gaat bijna altijd goed, een enkele keer is het zo'n gekrijs dat ik halverwege stop om een ijsje te koen bij het benzinestation en even pauze te houden. Maar dat gebeurt zelden, 2 uur rijden is echt goed te doen!

Je kan op de tablet ook filmpjes van YouTube downloaden en opslaan in je galerij. Zo kun je die altijd kijken. Ideaal.
 
Terug
Bovenaan