Tips voor online zwangerfit cursus?

Heehoi allemaal,

Ben momenteel 21 weken zwanger en wil graag een zwangerfit cursus doen. Vanwege corona kan dat alleen online, maar daar is zoveel variatie in dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Iemand ervaring met een online cursus die aan te raden is? Wat betreft kosten en kwaliteit van de cursus. (Ben niet aanvullende verzekerd.)

Bedankt! :)
 
Bedoel je echt een cursus om je voor te bereiden op de bevalling of om te sporten tijdens je zwangerschap? Ik doe zelf Mom in Balance en zij sporten nu weer buiten, heerlijk! Je kan gratis een proefles doen. Het is nu netjes in groepjes van 2 dus helemaal Corona-proof. En het zit door het hele land dus vaak is er wel een bij je in de buurt. Qua voorbereiding op de bevalling heb ik een cursus hypnobirthing gedaan, was heel fijn!
 
Ik bedoel een cursus om fit te blijven in de zwangerschap en me fysiek voor te bereiden op de bevalling (niet per se mentaal, want ik maak me daar geen zorgen over). Thanks voor de tip, ik ga opzoeken of die Mom in Balance cursus ook bij mij in de buurt zit!
 
Leuk! Mom in Balance is alleen geen cursus, maar zij hebben gewoon groepslessen voor zwangeren (Zwanger workout), als je net bent bevallen (Back in Shape) of als je alweer helemaal fit bent (MPower). Het fijne is dat ze goed aangeven wat je wel en niet kan doen tijdens de zwangerschap of na de bevalling zodat je geen blessures krijgt. Daarnaast leer je ook andere vrouwen kennen die in de dezelfde fase zitten als jij. En inderdaad door fit te blijven tijdens de zwangerschap is de kans ook groter dat je fitter door de bevalling heen komt :)
 
Mom in Balance is fijn, maar bij lange na niet de kwaliteit die een ZwangerFit heeft. Mom in Balance heb ik meer ervaren als een soort bootcamp met zwangeren, terwijl ZwangerFit meer gericht is op je lijf zo sterk mogelijk houden en voorbereiden op wat er gaat komen. Ik zou kijken of er in de buurt een fysio is die ZwangerFit aanbiedt én nu online is, zodra het dan weer live mag, kun je aansluiten.

Een alternatief; ik heb bij Feel Good Moms een aantal groepslessen moeder/kind gedaan. Heb geen ervaring met haar prenatal classes, maar ze is goed, heeeel goed! was toen ook in opleiding tot Doula, dus kan op alle fronten begeleiding bieden. Toevallig zag ik vandaag dat ze nu ook online coaching doet, je kunt altijd mailen.
 
Terug
Bovenaan