Tips voor onregelmatige en lange cyclus

Ik ben sinds oktober gestopt met de pil. In november dus begonnen met 'zwanger worden'. De eerste cyclus was oké. De tweede cyclus was 44 dagen en de derde cyclus 50 dagen.

Zo kan ik toch niet weten wanneer mijn eisprong is???
Als ik temperatuur ben ik te laat om nog te vrijen.
Als ik test met ovulatietesten dan moet ik dus hartstikke veel testen gebruiken want mijn cyclus is onregelmatig. Wanneer moet ik dan in godsnaam verzinnen.

Ga nu ook met monnikspeper aan de slag, misschien dat mijn cyclus nu wat regelmatiger wordt.....

Kan iemand mij helpen??

Lfs Benthe

hoi Benthe,

Ik weet wat je bedoeld met een onregelmatige cyclus. Ik heb dat namelijk ook. Ik ben afgelopen oktober bevallen van een jongen.

Maar nu even verder over jou..

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je het beste om de dag kunt vrijen en elke ochtend op precies het zelfde tijdstip temperaturen. Ik deed het bijvoorbeeld elke ochtend om zeven uur, omdat ik er dan toch uit moest. Je kan het beste s'ochtends je temperatuur meten.

Ik hoop dat ik je vraag zo goed heb beantwoord. Ik wens je veel geluk. en als je nog vragen hebt, mag je ze altijd stellen.

Liefs,
Lelie

Hoi Benthe,

Ik ben deze ronde met tarwekiemoliecapsules begonnen omdat ik hier gelezen had dat dit je cyclus korter maakt (en regelmatiger?). Dus we zullen zien wat het wordt....

Wat doet monnikspeper eigenlijk?

Groetjes, Jetje

Hoi Benthe,

Ik ben deze ronde met tarwekiemoliecapsules begonnen omdat ik hier gelezen had dat dit je cyclus korter maakt (en regelmatiger?). Dus we zullen zien wat het wordt....

Wat doet monnikspeper eigenlijk?

Groetjes, Jetje

Hoi Benthe,

Op www.sensitest.nl kun je heel goedkoop ovulatietesten bestellen, ook met 10 of meer tegelijk, voor ongeveer  â‚¬ 1,50 per stuk. Scheelt dus nogal met die dure van Clearblue...  Het zijn van die stripjes die je in de urine moet dopen. Ik heb geen idee of ze goed werken, maar heb dit een keer gelezen van een oud-forumgenootje die al een tijd geleden naar het zwangerforum is vertrokken, zij was er erg positief over.

Misschien heb je er iets aan?

Groetjes
Marceline

Lelie: bedankt voor je reactie. Ik ga nu dus ook temperaturen. Maar vanaf wanneer ben jij begonnen met om de dag te vrijen dan? Pfff als dat 50 dagen lang moet dan zie ik het eerlijk gezegd somber in (er komt nog bij dat ik last heb van dyspareuni, een vorm van  vaginisme alleen lang niet zo heftig).

Heb jij gebruik gemaakt van die ovulatietesten?

Jetje; jij natuurlijk ook bedankt voor je reactie. Monnikspeper zou ook je cyclus moeten verkorten, dus ik ga het gewoon proberen.

Lfs Benthe

Hoi Benthe,

Sorry voor de late reactie, maar hier komt ie dan!!

Ik had ook een lange cyclus, maar heb toch om de dag gevreeen, je moet het natuurlijk niet tegen je wil in doen, maar als ik jou was zou ik beginnen met temperaturen, gewoon elke dag op hetzelfde tijdstip.

Nadat je je ongie  gehad hebt, weet je eigenlijk al dat je de week erna nog geen eisprong hebt, omdat je een langere cyclus hebt. Bij mij steeg mijn temperatuur stukje bij beetje. Dus daar kon ik het een beetje aan zien. Je moet wel beginnen met temperaturen op de dag dat je ongie bent geworden, zo heb je een betere richtlijn. Ik hoop dat ik je zo geholpen heb en als je nog advies nodig hebt, laat het maar weten.

Ps. het vrijen moet inderdaad leuk blijven, en zeker niet tegen je wil doen.

Liefs lelie

Terug
Bovenaan