Tips voor op vakantie!

Hoi allemaal!

Het is zover! Over 4 weken gaan we met onze kleine meid   van 4 maanden twee weken met de auto naar Zuid-Frankrijk. Hotelletje geboekt voor onderweg, reisweig aangeschaft, huisje met alles-erop-en-eraan, things-to-do-lijstje al klaar... MAAR die onzekerheid van mij.. :-(
Heeft iemand tips? Zaken die we ABSOLUUT niet mogen vergeten en die super handig zijn voor op het strand, onderweg enzo..??

Stom stom dat ik zo onzeker ben maar ik wil zo graag dat alles goed gaat... :)

Grtjs,
Evelien
 
Babyfoon!! die is niet altijd in huisjes, of er is er een en dat is dan geen dect en dan hoor je alle kindjes op de lijn.

luiers kunnen anders zijn in het buitenland. dus wellicht zelf meenemen, even zo als voeding. poedermelk kan ondanks bijv. zelfde merk anders qua samenstelling zijn.

maar probeer vooral te genieten, fijne vakantie!!
 
Hey!

wat leuk dat je op vakantie gaat. ik ben net geweest en wel naar kroatie met ons zoontje van 4 maanden. wij zijn met de auto geweest.het ging super goed!! ik twijfelde eersst ook heel erg. maar ik heb me erover heen gezet. daar zijn ook goede dokters als er wat met je kindje gebeurt.
gelukkig vond hij het fantastisch en heeft de hele reis geslapen in de auto. ik had een flessenwarmer met autolader. heel handig om zo een flesje klaar te maken.
wat ook een goede tip is: neem zelf water mee voor de flesjes als je FV geeft.
dit werd   mij aangeraden op het CB.
verder wens ik je een fijne vakantie enne.. het gaat helemaal goed komen!!!

Liefs, Christien
 
Hoi,

Ben net een paar dagen terug van twee weken vakantie in Frankrijk.
De reis daar naar toe is ons super meegevallen met  een baby van  3 maanden en een peuter van 3,5 jaar. De kleine heeft super veel geslapen in de auto. Ik geef borstvoeding en als ze wakker werd stopten we even, aanleggen, verschonen en weer verder rijden. En al snel viel ze weer in slaap. Op de heenreis  hebben we halverwege in een formule 1 hotel (niet gereserveerd) geslapen. Dat beviel prima. Op de terugweg zijn we in 1 keer doorgereden. We wilden zo snel mogelijk thuis zijn. We hebben er precies 12 uur over gedaan. En dat ging ook prima.
Voor onderweg heb je voor de baby dus eigenlijk niks nodig als je BV geeft. Die slaapt wel (tenminste die van ons). Heb wel voor de zekerheid een kolf meegenomen, maar die heb ik niet nodig gehad.
We hebben wel zelf kruidvatluiers meegenomen, omdat ik vorige keer daar een pak luiers had gekocht die niet beviel, maar ze verkopen daar ook gewoon pampers.
Ook hebben we de babyfoon meegenomen. Die is echt handig.
Verder is misschien een muskietennet wel handig als je last hebt van muggen.
Vergeet niet je vitamine D mee te nemen en je baby goed in te smeren. De zon is daar echt fel.
Als je iets vergeten bent, kan je het daar ook allemaal wel kopen.
Maak je niet druk en geniet van de vakantie.

groetjes, Irene
 
Hoi

Wij zijn ook op vakantie geweest toen ons ukkie 4 maanden was , ook naar Frankrijk 1400 km   rijden .

Belangrijk om mee te nemen vind ik als je fles voeding geeft voldoende water/spa blauw en voeding die je hier ook gebruikt.
Parasolletje en goede zonnecreme en een petje.
Paracetamolletjes en evt dingen die je hier gebruikt vb hoestdruppeltjes van vsm

Hij vond alles prima en lag veel in een camping bedje maar heeft ook gezwommen daarvoor hadden we zo'n baby bandje gekocht.

Ik had zelf voldoende pampers mee genomen die verkopen ze daar ook maar zijn echt 2 keer zo duur, het eigen merk van carefour is ook prima en die zijn net zo duur als pampers.

Gewoon genieten en je niet druk maken is mijn advies maar ik kan dat nu makkelijk zeggen ik deed precies het zelfde als jij 2 maanden geleden, maar is dus echt niet nodig was harstikke leuk enis goed gegaan.

Veel plezier en een fijne vakantie
Groetjes ML
 
Hé ml,
bedankt voor de luiertip. Die zal ik onthouden.
@evelien: wij zijn laatst een weekend naar de Belgische kust geweest met de kleine van 2,5 maand en ik kon t strand niet op met de kinderwagen en was mijn draagdoek vergeten. Dus de draagdoek gaat volgende keer beslist mee.
En eind deze week gaan we ook naar frankrijk, alleen hebben wij een huisje gehuurd. We wilden niet in een hotel ivm gehorigheid. Ik voel me al snel ongemakkelijk als de kleine huilt, dus dit is een goed alternatief.
Verder heb ik bij de apotheek gevraagd wat ik bij me moet hebben en ik heb zetpillen tegen koorts en iets tegen diarree.
Succes, ik ben benieuwd hoe jullie t hebben straks,
liefs,
sterretje
 
@chrizzy1988

heb jij luiers gekocht in croatie? kon je daar gewoon pampers krijgen? of moet ik kopen en meenemen?

ik ga zelf volgende week een weekje naar croatie, we vliegen, dus ben beperkt in het aantal kiloos.

 
Terug
Bovenaan